Hamburg után a német fővárosban sem kérnek a legnagyobb startup szolgáltatásaiból.

Berlin azzal érvel, hogy a fuvarszervezésre alkalmas applikációt működtető kaliforniai cég rendre elmulasztotta az alkalmi sofőrök ellenőrzését. 

Számos esetben kiderült, hogy az Ubert használó utasokra vonatkozóan a sofőrök nem rendelkeznek semmilyen biztosítással – állítja a városvezetés. Az Uber most is, mint minden korábbi esetben, azt hozta fel mentségül, hogy a cég egyáltalán nem üzemeltet személyszállítási szolgáltatást, pusztán felkínál egy okostelefonon elérhető alkalmazást, amelyet az emberek előszeretettel használnak.

Egyszerűbb a faéknél

A 18 milliárd dollárt érő Uber egy nagyon egyszerű üzleti modellre épül. Egy mobilon elérhető
alkalmazás segítségével bárki azonnal taxit találhat magának a világ számos nagyvárosában, a sofőrök pedig nem feltétlenül profik, gyakorlatilag bárki beállhat a szolgáltatók közé. A fuvar végén az utas értékeli a személyszállítás minőségét, így aki jól végzi a munkáját, az legközelebb is számíthat a hívásra. A bevétel nyolcvan százaléka a sofőrt, húsz százaléka az Ubert illeti.

Az amerikai technológiai cégóriás öt éve működik, és eddig legalább negyven országban forgatta fel a személyszállítási piacot. Nyár eleje óta készülnek Budapestre is, ahol egy fővárosi rendelet korlátozza, sőt bünteti a fekete taxizásnak minősíthető szolgáltatást. Akit tiltott személyszállításon érnek, akár 600 ezer forintos pénzbüntetést is kaphat a BKK-tól. Az Uber ennek ellenére már hetek óta toborozza
a magyar munkavállalókat.