Sírás lett a vége Falus Ferenc jeges vödrös akciójának

Falus Ferenc SZEMÉLY TÁRGY MŰSZAKI ESZKÖZ kivetítő MOZOG mutat mikrofon SZELLEMI TEVÉKENYSÉG beszél Budapest, 2010. január 7.
Falus Ferenc országos tiszti főorvos sajtótájékoztatót tart az ÁNTSZ Tiszti Főorvosi Hivatalában, ahol bejelentette, hogy ugyan n
Budapest, 2010. január 7. Falus Ferenc országos tiszti főorvos sajtótájékoztatót tart az ÁNTSZ Tiszti Főorvosi Hivatalában, ahol bejelentette, hogy ugyan nem éri el a megbetegedések száma a járványküszöböt, lecsengőben van az első járványhullám, de január-februárban és áprilisban ismét megbetegedések számának növekedésére kell számítani. A lakosságnak eddig 26-30 százalékát oltották be. MTI Fotó: Kovács Attila
Vágólapra másolva!
Még igazából el sem kezdődött az önkormányzati választási kampány, de annak máris része lett az úgynevezett jeges vödör kihívás. Falus Ferenc, a baloldal közös főpolgármester-jelöltje és Óbuda polgármesterjelöltje is leöntötte magát. Boros Tamás politikai szakértő szerint ezeknek a lépéseknek nem lesz döntő hatásuk a kampányra.
Vágólapra másolva!

A magyar önkormányzati választási kampányt is elérte az ice bucket challenge. Délelőtt még csak Béres András, az Együtt–PM óbudai polgármesterjelöltje borított magára egy vödör jeges vizet, délután már Falus Ferenc , az MSZP–DK–Együtt–PM főpolgármester-jelöltje is leöntötte magát. A főpolgármester-jelölt Tarlós Istvánt, Botka Lászlót és Kósa Lajost hívta ki. A videón jól látható és hallható, ahogy az akción megrökönyödik egy kisfiú. A sírástól a baloldal jelöltjének nem minden szava érthető teljesen.

Béres kihívására a Fidesz–KDNP úgy reagált, hogy az óbudai polgármesterjelölt idén egy képviselő-testületi ülésen a többséggel szemben, nem szavazta meg a Gézengúz Alapítvány részére a 7 millió forintos támogatást.

A kihívottaknak 24 órájuk van teljesíteni a kihívást, ha be akarnak szállni az egyesek szerint az adakozásról és jótékonyságról, mások szerint egyszerű magamutogatásról szóló játékba.

Nem befolyásolja a kampányt

A jeges vizes kampány csak egy szűk, az internetet napi szinten használó réteget ér el, éppen emiatt a hazai önkormányzati választási kampányra nem lesz jelentős hatása – mondta el az Origónak Boros Tamás. A Policy Solutions elemzője szerint a nyári uborkaszezon terméke ez az akció, ráadásul mivel már közel egy hónapja zajlik, az újdonságát is elvesztette. Úgy látja, az akciót csak a fiatal korosztályban lévő tudatos internethasználók követik figyelemmel, ezért a széles magyar választói rétegekhez el sem fog jutni a kihívás híre.

A közösségi médiában elindított kampány segítségével, amelyhez az NBC televízió szerint a múlt hétvégéig világszerte 15 millióan csatlakoztak, csak az elmúlt három hét leforgása alatt 22,9 millió dollárt sikerült összegyűjteni. A játék megmozgatta az egész világot, popsztároktól sportolókon át egészen a politikusokig rengetegen vállalták a figyelemfelkeltéssel egybekötött adakozásnak ezt a formáját.