Az öreg buszokat veti Demszky szemére Vitézy

Búcsúzik az 1983 óta szolgálatot teljesítő BKV busz, 260-as
Vágólapra másolva!
Európa legöregebb buszparkját hagyta hátra Demszky Gábor - így válaszolt Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a a budapesti buszbeszerzést érő kritikákra. Az egykori főpolgármester röpiratban fejtette ki, hogy utódja, Tarlós István és Vitézy Dávid több milliárddal károsítja meg a budapesti költségvetést, kiemelkedő nyereséget biztosítva Széles Gábor cégének.
Vágólapra másolva!

Másfél oldalas röpiratban bírálta a fővárosi buszbeszerzést Demszky Gábor. A volt főpolgármester a Bokros Lajossal tartott fórumán kritizálta utódját és a BKK vezérigazgatóját: írásában azt állítja, Tarlós István és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója milliárdos károkat okoz a költségvetésnek, és "kiemelkedő jövedelmet" biztosít Széles Gábornak és a cégének, a VT Transmannak. A volt főpolgármesterrel az Origo is készített interjút, amit ide kattintva olvashat el.

Széles járt jól?

Demszky Gábor számítási szerint a buszcsere-program során Budapest 8 év alatt 62 milliárd forintot fizet ki Széles Gábor cégének, pedig a beszerzést 42 milliárdból is meg lehetne oldani. "Széles Gábor cége évente két milliárd forint tiszta nyereséget könyvelhet el ebből az üzletből." – állítja a főváros korábbi vezetője.

Demszky Gábor Európa legöregebb buszparkját hagyta hátra - válaszolt Vitézy Dávid a BKK-t és Tarlós Istvánt érő kritikákra. Forrás: BKK / Facebook

Európa legöregebb buszparkja

Állításaira közleményben válaszolt Vitézy Dávid: szerinte megdöbbentő, hogy Demszky Gábor a Fővárosi Önkormányzat és a BKK buszcsere programját kritizáló röpiratokat ír, miközben a 2006 és 2010 közötti ciklusban egyetlen új alacsonypadlós busz sem állt forgalomba Budapesten. Demszky Gábor Európa legöregebb, 17 éves átlagéletkorú buszparkját, füstokádó matuzsálemeket hagyott hátra. Az új fővárosi vezetés négy év alatt viszont 500-ál is több alacsonypadlós, korszerű busszal cserélte le a matuzsálemeket - vágott vissza a BKK vezére.

Hitelt csak kezességgel

Vitézy Dávid hozzátette, 2003 és 2009 között 78 milliárd forintnyi működési hitelt vett fel a BKV, amit a cég dolgozói bérekre és gázolajra költött - nem pedig beruházásra. "Mindezt azért, mert a Fővárosi Önkormányzat akkori vezetése a megrendelt közszolgáltatást nem fizette ki" - állította a vezérigazgató, aki szerint a BKV emiatt az adósság miatt nem tud a újabb hitelt felvenni állami vagy fővárosi kezesség nélkül.