Közösségi finanszírozásban két hét alatt összejött a pénz arra a kezdeményezésre, hogy a vasárnapi boltzárról profi közvélemény-kutatókkal felmérjék az emberek véleményét. Az ötletgazda, Balla Péter az IndieGogón azzal indokolta a kezdeményezést, hogy a kormány nem tudta kutatási eredménnyel indokolni a boltok bezárását, az ezzel kapcsolatos népszavazási kezdeményezések pedig elbuktak.
Balla három nagy közvélemény-kutató cégtől kért ajánlatot, és az a terve, hogy mindháromtól – Medián, Tárki, Ipsos – megrendeli az összesen mintegy 370 ezer forintba kerülő, 1000 fős mintán végzett felméréseket, így kiderül majd, miként viszonyulnak az emberek a kérdéshez. Elismerte, „álom, hogy az eredmények ismeretében a döntéshozók meghátrálnak, és visszacsinálják az egészet".
Az 1300 eurónál jóval több, 1500 euró is összegyűlt már, a többletet Balla közlése szerint oknyomozó és korrupcióellenes portálok, civil szervezetek támogatására fordítják.