Most kiderül, támogatják-e az emberek a vasárnapi boltzárat

bolt ÉPÜLET FOTÓ ÁLTALÁNOS kapu tábla TÁRGY üzlet Budapest, 2014. július 7.
A CBA üzletlánc boltja egy budapesti bevásárlóközpontban 2014. július 7-én, ahol Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a magyar dinnyét népszerűsítette.
MTI Fotó: Koszticsák Sz
Budapest, 2014. július 7. A CBA üzletlánc boltja egy budapesti bevásárlóközpontban 2014. július 7-én, ahol Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a magyar dinnyét népszerűsítette. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Vágólapra másolva!
Mindenkinek van véleménye a vasárnapi boltzárról, de ezt függetlenül, szakmailag még senki nem összegezte. Most közadakozásból három közvélemény-kutatásra is összegyűlt pénz. Igaz, az eredmény csak a KDNP ötletére bevezetett intézkedés életbe lépése, március 15-e után lesz meg.
Vágólapra másolva!

Közösségi finanszírozásban két hét alatt összejött a pénz arra a kezdeményezésre, hogy a vasárnapi boltzárról profi közvélemény-kutatókkal felmérjék az emberek véleményét. Az ötletgazda, Balla Péter az IndieGogón azzal indokolta a kezdeményezést, hogy a kormány nem tudta kutatási eredménnyel indokolni a boltok bezárását, az ezzel kapcsolatos népszavazási kezdeményezések pedig elbuktak.

A nyitvatartás-stop megítéléséről nem voltak független kutatási eredmények Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

Balla három nagy közvélemény-kutató cégtől kért ajánlatot, és az a terve, hogy mindháromtól – Medián, Tárki, Ipsos – megrendeli az összesen mintegy 370 ezer forintba kerülő, 1000 fős mintán végzett felméréseket, így kiderül majd, miként viszonyulnak az emberek a kérdéshez. Elismerte, „álom, hogy az eredmények ismeretében a döntéshozók meghátrálnak, és visszacsinálják az egészet".

Az 1300 eurónál jóval több, 1500 euró is összegyűlt már, a többletet Balla közlése szerint oknyomozó és korrupcióellenes portálok, civil szervezetek támogatására fordítják.