Megvan a győztes pályázat az M3-as metróállomásainak felújítására: a nyertes építész cég négy épületet újíthat fel, és ők tervezik az Óceánárok utcába szánt új megállót is, a munkálatok feltehetően csak jövőre kezdődhetnek meg. Nézze meg, hol fog felszállni majd a kék metróra!

Lezárult az M3-as metró állomásainak felújítására kiírt pályázat. A tenderre január 20-ig négy cég jelentkezett, ám a legjobbnak és leginkább költséghatékonynak az Építészstúdió Kft terveit találta a pályázatot kiíró FŐMTERV Zrt.–UVATERV Zrt. Konzorcium.

Így néz ki majd a Pöttyös utcai metrómegálló, ha felújítják. A pöttyök lemaradtakForrás: BKK

Mintát adnak

A győztes cég öt metróállomást újíthat fel: a tervek szerint alakítják át az Arany János utcai, a Dózsa György úti, a Pöttyös utcai és a Klinikák mellett lévő épületet, illetve ők építhetik az Óceánárok utcába tervezett új metróállomást is.

Utóbbi mintának számít majd az M3-as északi meghosszabbításánál: a BKK 2020 után, a következő uniós ciklus forrásaiból egészen Káposztásmegyerig építené ki a metróvonalat, az észak-pestiek így 15 perc alatt beérhetnének a Nyugati pályaudvarra.

Az Óceánárok utcába tervezett új metróállomás mintát jelenthet az M3-as északi meghosszabbításakor isForrás: BKK

 

Az Arany János utcai metróállomás - most, és a látványtervekenForrás: BKK

Jövőre lefuthat

Ha a nyertes árajánlatát is elfogadják, az Építész Stúdió Kft. legkésőbb 2016 elejéig adhatja le az engedélyezési és kiviteli terveket - tudatta a BKK. A társaságot megkérdeztük az átépítés várható költségeiről is, erről azonban csak április végén tudnának nyilatkozni.

Új arculatot kap a Klinikák megálló isForrás: BKK
A Dózsa György úti metrófeljáró alig változik majdForrás: BKK

Másutt is elférne

Nem csak az állomások, az M3-as metró összes szerelvénye is felújításra szorul: rendszeresen füstölnek a vagonok biztosítékai, az égő gumi szaga és az alig záródó ajtók látványa is megszokottnak számít már a vonalon.

Mint egy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, a 3-as metrón naponta 3-4 hibával találkoznak a BKV műszaki munkatársai, bár ez a társaság szerint még elfogadható szám, tekintve a szerelvények korát.

60 milliárdos garancia

A BKV hangsúlyozta, elegendő forrásuk van az M3-as biztonságos üzemeltetésére, bár azt nem árulták el, mennyibe kerül havonta az elöregedett szerelvények javítása.

A főváros május végéig teremtheti elő a metrókocsik felújításához szükséges hitelt, amihez a kormány maximum 60 milliárd forintig vállal garanciát.