Bedőlt a nemzeti hírcsatorna

2015.03.15. 16:03

Vasárnap délután fél háromkor már akkora volt a káosz az M1-ből lett, ma indult nemzeti hírcsatornán, hogy el kellett sötétíteni a képernyőt. Tanácstalanul magukra hagyott műsorvezetők, műszaki felkészületlenség, súlyos rendezői és szerkesztői hibák. Indulása után 8 és fél órával elbukott az új csatorna. Az MTVA vezérigazgatója, Szabó László Zsolt itt reagált az Origo alábbi cikkére.

Az új M1 készítőit láthatóan felkészületlenül érte a folyamatos élő adás. A rendezők, szerkesztők kezéből teljesen kicsúszott az irányítás. A műszaki csapat is gyakorlatilag beesett az első adásnapra. A délelőtt folyamán egymást érték a súlyos hanghibák. Be- vagy éppen nem bekevert mikrofonok okoztak problémát, a rossz bejátszók, nem működő élő kapcsolások tették nézhetetlenné az adást. A képernyőfeliratokban is káosz uralkodott. Vagy hosszú perceken keresztül egyáltalán nem volt felirat, csak egy széles fehér csík, vagy tartalmilag hibás szövegek kerültek adásba.

Ha nem indulna el a videó, a cikk végén is megnézhető.

Fél háromkor bedőlt a hírcsatorna

A videón megmutatjuk a teljes elsötétítéshez vezető káoszt. Először a felvidéki tudósítót szólítják, aki nincs sehol. Amíg megoldódik a probléma, a műsorvezető a stúdióban ácsorgó időjárás-jelentőt kérdezi, ő ügyesen végig is beszéli a problémaelhárításra szánt egy percet.

A videó 01:42-től érdekes igazán. Pozsonyba kapcsolnak, ahol a tudósítónak fogalma sincs arról, hogy már adásban van, majd beszél, de nem halljuk. A híradóriporterből lett műsorvezető, Somorjai Balázs sokat lapozgat, a súgógépen nyilván összevissza ugrál előtte, hogy mi következik, majd a fülében lévő fülhallgatóban szólnak neki, hogy rövidhírek következnek. A bejátszó elakad, bekeverve marad a stúdióhang. Ezt követően kilenc bejátszó következik egy másodperces, értelmezhetetlen hosszban. A műszaki csapat láthatóan azt sem tudta, melyik fájl kerül adásba, összevissza léptették az adáslistát, majd megmerevedett a kép.

03:34-nél visszatér a műsorvezető, aki már másodszor ígéri meg, hogy hírek jönnek röviden, de ennek most sem sikerül elindulnia. A rendező és mindenki más feladja. A képet tehetetlenül lekeverik feketére, az új nemzeti hírcsatorna elsötétült. Az indulás után nyolc és fél órával megbukott a teljes stáb.

A 80 milliárd forint közpénzből működő köztévének így sikerült kiírnia a köztársasági elnök nevét. Egy órával később még mindig nem javították ki, és 17.04-kor újra adásba került. Ez csak egy hiba a sok közülForrás: MTV

 

A nézettségi adatokat itt találja.