Nem vizsgált meg az orvos egy várandós nőt

MODEL RELEASED. Pregnancy ultrasound scan.
Vágólapra másolva!
Nem végezte el az orvos a kötelező ultrahangvizsgálatot egy 18 hetes várandós nőnél, mert az korábban reklamált a rendelés csúszása miatt, és az orvos szerint ezzel megsértette az asszisztenst - állítja egyik olvasónk. Az esztergomi kórház orvos-igazgatója vizsgálatot ígért az ügyben.
Vágólapra másolva!

A 29 éves nő, miután nem tudta kire bízni, kisfiával együtt, időpontra érkezett kedden reggel 9.45-re ultrahangvizsgálatra az esztergomi Vaszary Kolos Kórházba. Megdöbbent azon, hogy mások is kaptak 9.45-re időpontot, illetve hogy a rendelés még el sem kezdődött, pedig elvileg 8-tól már fogadniuk kellett volna a betegeket. Az Origónak írt panaszában úgy fogalmazott: nem ez volt az első eset, hogy a terhesgondozáson és az ultrahangon késett a rendelés, a várakozók pedig semmilyen tájékoztatást nem kaptak.

Nem tudom, várjanak!

Bekopogott a rendelőbe, ahol az asszisztensnőtől érdeklődött, mikor kezdődik a rendelés, de információt nem kapott, és a segítőkészség teljes hiányát tapasztalta. Kifelé jövet - saját bevallása szerint - az elvárhatónál hangosabban csukta be az ajtót maga után, majd a többi várakozó kismamával megbeszélték, hogy az asszisztens milyen flegmán beszél a páciensekkel.

Képünk illusztráció Forrás: Origo

Megérkezett az orvos

A rendelés végül 10.00-kor kezdődött el, de a korábban érdeklődő kismama kimaradt a sorból. Miután már több, későbbi időpontra érkezett várandós nő is végzett a vizsgálattal, bekopogott, az orvostól szerette volna megtudni, mikor következik ő. A nő állítása szerint a doktor azt válaszolta: "Nem vizsgálom meg, kérjen másik időpontot". Amikor visszakérdezett, hogy miért, az orvos az "ajtócsapkodásra" hivatkozott, amivel szerinte a beteg megsértette a munkatársát.

Ha bocsánatot kért volna, megvizsgálják

Arra a felvetésre, hogy nem először késik a rendelés, az orvos azt válaszolta, hogy egy megbeszélés miatt késett, és azt mondta, hogy:

hiszen máshol ez sincs, úgyhogy ne reklamáljon, hanem menjen, és kérjen másik időpontot! A kismama elment, de később a liftnél ismét találkozott az orvossal. Újra megkérdezte: hajlandó-e ellátni, amire azt a választ kapta, hogy ha bocsánatot kér a megsértett asszisztenstől, megvizsgálják, ezt azonban a nő nem fogadta el. Panaszt tett a kórház betegjogi képviselőjénél, de választ egyelőre nem kapott.

Válaszolt a kórház

A 29 éves nő történetével megkerestük a Vaszary Kolos kórházat. Dr. Pák Péter orvos-igazgató azt válaszolta, hogy a kórház - egyelőre - hivatalos formában nem értesült a panaszról.

Minden hivatalos panaszt 48 órán belül teljes körű belső vizsgálat követ,

így lesz ez ebben az esetben is, ha a bejelentést megkapják.

- A szülészet-nőgyógyászat működésére vonatkozólag az elmúlt időszakban döntően csak pozitív visszajelzéseket kaptunk, és bár az ágazati humánerőforrás-krízis intézményünkben is egyértelműen érezteti hatását, a szülészet-nőgyógyászati ellátásban mind orvosi, mind szakdolgozói téren teljesíteni tudjuk az ide vonatkozó minimumfeltételeket - írta Dr. Pák Péter.

Rendkívüli értekezlet volt

Az orvos-igazgató hivatalosan megerősítette, hogy a nőgyógyászati osztályon kedden reggel egy előre nem várt esemény miatt rendkívüli osztályértekezletet tartottak, így már nem volt lehetőségük, hogy a csúszásról az előjegyzett betegeket értesítsék, amit egyébként a hasonló esetekben meg szoktak tenni.

Új időpontot kapott

A kismama új időpontot kapott, két hét múlva megy ismét vizsgálatra. Választott orvosa nincs, megbízik az éppen rendelő, illetve ügyeletet ellátó egészségügyi személyzetben.