Tarlósnak azt üzenték, jobb, ha csöndben marad

Tarlós István főpolgármester szavaz 2014. önkormányzati választás
Tarlós István főpolgármester szavaz a III. kerületi 19. számú szavazókörben 2014. október 12-én, önkormányzati választás
Vágólapra másolva!
Tarlós István főpolgármester szerint az ígéretekkel ellentétben nem valósult meg a konzultáció a kormánnyal a fontos budapesti kérdésekről, a rossz kommunikáció miatt pedig a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozásáról sem születhetett meg a megállapodás.
Vágólapra másolva!

A főpolgármester az Inforádióban beszélt minderről. Tarlós István nem érti, miért nem jött létre még mindig a megállapodás a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozásáról, noha az előző héten még ennek az ellenkezője látszott.

A főpolgármester azt mondta, valakitől olyan üzenetet kapott, hogy ha

"Ezt meg lehet lépni, a kassza kulcsa nem nálunk van, de akkor nehéz lesz világbajnokságot, olimpiát rendezni" – tette hozzá.

Tarlós István főpolgármesternek azt mondták, Budapest nem járathatja a száját Fotó: Szabó Gábor - Origo

A politikus nem mondta meg, kire gondol, de szerinte kimondatlanul is mindenki tudja, hogy ki lehet az Orbán Viktor környezetében, aki rendszeresen pontatlanul informálja a miniszterelnököt, és ez rontja a kommunikációt.

Középpontban a tömegközlekedés

Hangsúlyozta, hogy nem a miniszterelnöknél kell keresni a hibát, hiszen Orbán Viktor eddig minden évben közbeavatkozott, és a BKV minden évben megkapta azt a pénzt, amivel talpon maradhatott.

A politikus közölte, hogy a főváros büdzséjéből

26 éve hiányzik egy komoly összeg a közlekedési kiadásokra.

Szerinte ezt a korábbi városvezetés működési hitelekkel oldotta meg, míg 2010 óta nem vettek fel ilyet.

Komoly fejtörést okoz Tarlós Istvánnak a tömegközlekedés finanszírozása Fotó: Polyak Attila - Origo

Tarlós István köszönetet mondott az államnak, amiért átvállalta a BKV korábbról származó adósságát, és azt mondta, a következő lépésben azért kell megoldást találni a finanszírozásra, hogy a város ne a fejlesztésre szánt forrásait költse a működésre.

Elmondta, hogy a budapesti tömegközlekedés évente 140-150 milliárd forintba kerül, amit szerinte néhány vidéki politikus nem ért meg, és úgy gondolja, ebből 20 milliárd forintot le lehetne faragni. Ez nem igaz, és

az is legenda, hogy a BKV még mindig egy pazarló szocialista nagyvállalat lenne

– tette hozzá a főpolgármester.

A 3-as metró felújítása már nagyon sürgető lenne Fotó: Hajdú D. András - Origo

A főpolgármester azt mondta,

a 3-as metró felújítása ügyében július 9-én várható döntés.

Ezzel kapcsolatban azt kérte az illetékes minisztertől, hogy "bármennyire idegenkedik Budapesttől", mégis minél hamarabb bocsássa a város rendelkezésére a 2-es metró szerelvényeinek vásárlásából felszabaduló összegeket a felújításra, mert mindkét ajánlat magasabb a 60 milliárd forintos kormánygaranciánál.