Szombattól Vitézy Dávid a közlekedési múzeum főigazgatója: az Emberi Erőforrások Minisztériuma január 16-i határidővel nevezte ki az intézmény élére a BKK korábbi vezetőjét.
A tárca még októberben írt ki pályázatot a múzeum főigazgatói posztjára, de az eredménytelenül zárult. Balog Zoltán miniszter ekkor döntött Vitézy Dávid kinevezéséről, az újabb pályázat kiírásáig.
Az új főigazgató feladata, hogy kidolgozza a múzeum hosszú távú működtetési terveit, a Liget projekttel összehangolt felújítási-átépítési folyamatokat.
Vitézy Dávid pedig zavartalanul tervezgethet, hiszen
a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumot három évre bezárták,
az intézet 2015 áprilisától 2018 március közepéig nem látogatható, átépítés miatt. A rajongók viszont a Millenárison, a Csodák Palotájában most is megnézhetik a múzeum ideiglenes tárlatát, amit az első tervek szerint még a Bálnában akartak elhelyezni - utóbbi szervezése is Vitézy hatáskörébe tartozik.
A főigazgató egyébként Facebook-posztban számolt be kinevezéséről, a "megtisztelő és izgalmas feladatról", hogy újra építse és alapítsa a közlekedési múzeumot. Bejegyzésében arról ír, hogy a legmodernebb technológiával ígyekeznek majd bemutatni Magyarország közlekedésének történetét.
Vitézy Dávid közlekedési szakértőként, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivőjeként vált ismertté - jelenlegi kinevezését indokolhatja hogy a VEKE-nél a főváros közlekedéstörténetével is foglalkzott. 2010 és 2014 között pedig ő irányította a Budapesti Közlekedési Központot.
A főpolgármesterrel való viszonya azonban időközben megromlott: végül Tarlós István javaslatára váltották le a BKK éléről, a városvezető pedig jelenleg is kizártnak tartja, hogy valaha egyeztessen vele Budapest közlekedéséről.
Ezután a nemzeti fejlesztési tárca megbízásából fél éven keresztül egy, a vasúti és buszos közlekedés összehangolásáról szóló tanulmányon dolgozott, a szakmai anyag azonban végül nem került nyilvánosságra.