4000 négyzetmétert újítottak fel az elmúlt két évben a Róbert Károly Magánkórházban, ahol az elmúlt nyolc év alatt 100 ezer beteget láttak el, és ezzel négymilliárd forintot takarítottak meg az egészségbiztosításnak. Az általuk megkérdezett páciensek két dolgot nem szeretnek: a várakozást és a hálapénzt.

Lantos Csaba, a magánkórház többségi tulajdonosa budapesti sajtótájékoztatóján kiemelte, hogy a Telki Kórház Kft. 1200 négyzetméteres rendelőintézetének tavalyi megvásárlásával - amely már Róbert Rendelő néven működik -, a Róbert Kórház a legkomplexebb egészségügyi szolgáltatást nyújtó magyarországi magán-egészségügyi intézmény lett. 

Megváltoztak a betegek elvárásai

A többségi tulajdonos kifejtette: az elmúlt nyolc év alatt 100 ezer beteget láttak el, 20 ezer műtétet végeztek orvosaik, 2000 lombikprogramot hajtottak végre és 4500 kisbaba született a magánkórházban. Szerinte számításaik szerint mindezzel a 8 év alatt együttesen 4 milliárd forintot takarítottak meg az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak (OEP-nek), vagyis ekkora értékű szolgáltatást végeztek el az OEP helyett. Közölte: 55 kórházi ágyat tartanak fenn jelenleg, 160 orvossal dolgoznak, emellett 100 egészségügyi dolgozót alkalmaznak. Lantos Gabriella, a magánkórház operatív igazgatója a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a magán-egészségügyi szolgáltatókhoz forduló betegek elvárásai sokat változtak az elmúlt időszakban.

Ne kelljen hálapénzt fizetni

Egészségügyi ellátásukat ma már egy teljes körű szolgáltatást nyújtó rendszerben, valamint az otthonuk komfortját biztosító környezetben képzelik el - fűzte hozzá. 2015 májusában készített közvélemény-kutatásuk eredményei egyértelműen rávilágítottak a privát betegek legfontosabb igényeire. Ezek között kiemelt helyen áll, hogy ne kelljen várakozniuk a rendelőben, otthonos környezetben fogadják őket, egyénre szabott bánásmódban részesüljenek, az állapotukkal kapcsolatban megfelelő információt kapjanak, valamint a szolgáltatásokért ne kelljen hálapénzt fizetniük.