EU-s pénzügyi támogatással két kisvasúti szakasz is elkészült tavaly év végére. A nyitással Felcsúton és a Börzsönyben is megvárják a jó időt.
Az eredeti, októberi építési határidőt ugyan lekéste a felcsúti kisvasút, de azért tavaly év végére megépült az 5,7 kilométeres, hivatalosan Vál-völgyi Kisvasútnak nevezett létesítmény.
Szevasz, tavasz!
Bruttó 857 millió forintos költségéből 600 millió volt uniós támogatás.

Az építtető Puskás Ferenc Labdarúgó-akadémiánál (PFLA) azt ígérték, tavasszal indul a forgalom. Ha az időjárás nem is, de a naptár már tavaszt mutat, így megkerestük Takács Bencét. A PFLA kommunikációs igazgatója azt mondta, hogy most április végére, május elejére tervezik a nyitást.

A környéken terveznek egy másik kisvasutat is Etyekről a Budapest-Bécs vasúti fővonalhoz.
Bicskéig, Etyekig
Ez azonban már állami beruházásban készülne. Valószínűleg Bicskéig kívánják megépíteni. Ha így lesz, össze lehet kötni a felcsútival, ugyanis azt is Bicskére akarják bevinni, szintén már állami fejlesztésként.

A Szob–Márianosztra és a Nagybörzsöny–Nagyirtás szakasszal együtt 22 kilométeres erdei vasúton a tervek szerint május végén lesz az átadás, ekkor lehet először végigutazni itt – tudta meg az Origo Lengyel Lászlótól, az Ipoly Erdő Zrt. közönségkapcsolati vezetőjétől.
Egy ideig nem lehet majd egy járművel eljutni Szobtól Nagybörzsönyig, ehhez kétszer át kell majd szállni. Persze egy kisvasútnál (illetve háromnál) ez nem akkora probléma, jól is esik majd egy (két) kis pihenő a mintegy háromórás úton. A lényeg, hogy a három kezelő összehangolja a menetrendeket, és árulni is fogják egymás jegyeit. Új motorkocsi is készül a középső szakaszra.