Távozott a főszerkesztő és több újságíró a Vs.hu-tól

2016.04.25. 14:50

Tucatnyian, köztük a főszerkesztő is távozott hétfőn a Vs.hu-tól. Döntésüket többségében azzal indokolták, hogy javarészt nem tudtak arról, hogy támogatott cikkeket jelentetett meg a kiadó, és ezt kifogásolták.

Néhány nappal az után távoztak az újságírók, hogy mint arról az Origo is beszámolt, a Magyar Nemzeti Bank alapítványai nyilvánosságra hozták, hol mennyit költöttek, így pedig az is kiderült, hogy a Vs.hu kiadója – az időközben az Origót is megvásároló cégcsoport tagja – a New Wave Production Kft. is kapott pályázati pénzeket a Pallas Athéné alapítványoktól – félmilliárd forint értékben.

Erről szombaton a Vs.hu újságírói szerkesztőségi közleményt is kiadtak, amelyben azt írták: "Az MNB alapítványai által közzétett adatok minket is megleptek és megdöbbentettek." Azt is jelezték, hogy az egyes támogatott cikkek alapítványi pénzéről csak az újságírók egy része tudott, továbbá a támogatás nem befolyásolta a munkát, a cikkek tartalmát.

Ezek után hétfőn több munkatárs, Joó Hajnalka, Kovács Áron, Rovó Attila, Munkácsy Márton, Dzindzisz Sztefan, Kósa András, Bátorfy Attila, Puskár Krisztián, Szedlák Ádám, Szabó András és Joób Sándor döntött úgy, hogy nem kíván tovább dolgozni a portálnál. Lemondott Lebhardt Olivér főszerkesztő is.

A hétvégén a New Wave Production Kft. is megszólalt az ügyben, és közölte, hogy a Pallas Athéné-alapítványoktól elnyert pályázati támogatásokat a "Magyarország 2015" program megvalósítására kapták, a program célja pedig az volt, hogy felhívják a figyelmet "a médiában elhanyagolt vagy a társadalmi, gazdasági jelentőségükhöz képest alulreprezentált témákra".