Beleszólhatnak a Gój motorosok a fővárosi kerékpározásba

Bringa, kerékpár, budapest, Tarlós István, Magyar kerékpároskub
Budapest, 2016. április 23. Résztvevők az „I Bike Budapest” elnevezésű felvonuláson a Pesti alsó rakpart Szabadság híd felőli oldalán 2016. április 23-án. A megmozdulást a biciklis közlekedés népszerűsítéséért és további fejlesztések eléréséért kezdeményezte a Magyar Kerékpárosklub. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Vágólapra másolva!
Budapest főpolgármestere arra kéri a fővárosi taxisokat, hogy az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás elleni demonstrációik miatt ne legyenek rendszeresek az útlezárások. A Gój motorosokkal a helyettese tárgyalt a kerékpáros közlekedésről, Tarlós ehhez azt fűzte hozzá: "mennyivel van kevesebb közük a motorosoknak a fővárosi közlekedéshez, mint például a kerékpárosoknak."
Vágólapra másolva!

"Azt tudom kérni a jóérzésű taxisoktól is, hogy ilyen városi közlekedési galibákat ne állítsunk elő rendszeresen, mert ezen az úton a probléma nem orvosolható" - mondta Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában.

A főváros nem tudja az Ubert betiltani,

a probléma a taxisrendelttel nem orvosolható - mondta a főpolgármester, hozzátéve: amiért a taxisok tiltakoznak, az nem a fővárosi önkormányzat kompetenciája.

Résztvevők az „I Bike Budapest” elnevezésű felvonuláson. Az akciót a biciklis közlekedés népszerűsítéséért és további fejlesztések eléréséért kezdeményezte a Magyar Kerékpárosklub Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

Tarlós István hangsúlyozta azt is, hogy a jelenlegi állapot nem igazságos, nem méltányos. A taxisok ugyanis vállalták a taxirendeletben foglaltak teljesítését, és így sokkal kulturáltabb, biztonságosabb és átláthatóbb lett a sárga taxik működése - mondta.

Szavai szerint az Uber működése a főváros taxirendeletének nem felel meg, ezen az alapon nem működhetnének. A fővárosi kerékpáros közlekedésről szólva Tarlós István hisztériakeltésnek nevezte, hogy egy internetes újság "kicsit uszító stílusban" arról írt: a Gój Motoros Egyesülettel tárgyalják a kérdést.

A Gój Motoros Egyesülettel valóban tárgyalt a helyettese,

de a kerékpározással foglalkozó munkacsoportot még nem állították össze - közölte, és egyben felvetette:

mennyivel van kevesebb közük a motorosoknak a fővárosi közlekedéshez, mint például a kerékpárosoknak.

A futóversenyekről szólva azt mondta: nem akadályozzák, hogy a fővárosban legyenek ilyen versenyek, de valamilyen korlátot kívánnak állítani. Nem biztos, hogy ésszerű és méltányos, hogy a korábbi gyakorisággal, ad hoc jelleggel

ilyen versenyek miatt lezárják a hidakat és a főútvonalakat -

fűzte hozzá.