Megszólalt a gigadugó ügyében a BKK

2016.05.04. 14:32

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV szerint a 3-as metró felújításakor az elsődleges alternatíva a buszos pótlás, minden egyéb közlekedési mód csak ennek csekély kiegészítéseként jöhet számításba.

A 3-as metró utasforgalmának 60 százalékát, a kapacitás 45 százalékát tudják buszokkal pótolni, ennél nagyobb, a metró nyomvonalát követő felszíni pótlóbuszos kapacitás nem biztosítható - írta a BKK és a BKV az MTI-nek egy közös közleményben. A Origo hétfőn írta meg, hogy a belvárosban működésképtelen lesz a metrópótlás a tervezők szerint, a kiskörúti szakaszon ugyanis a pótlóbuszoknak

a villamosokkal együtt kell majd araszolniuk a síneken.

A két közlekedési társaság szerint mindenképpen szükség van más eljutási lehetőségek biztosítása is, ez alternatív útvonalakon közlekedő tehermentesítő járatok szervezésével, illetve meglévő járatok sűrítésével, vonaluk meghosszabbításával érhető el.

Novembertől nem jár a 3-as metró, a felszínen tervezők szerint gigadugó várhatóForrás: MTI/Máthé Zoltán

Ennek szervezése a BKK és a BKV tájékoztatása szerint már folyamatban van, vizsgálják egyebek mellett a 12-es villamos vonalának meghosszabbítását a Lehel térig, valamint az 1-es, a 2-es, a 4-es, a 6-os és a 14-es villamosok sűrűbb indítását, de egyeztetnek arról is, hogy a városon belüli nagyvasúti hálózatot hogyan használják fel.

A cégek szerint

a kerékpáros pótlás csak szezonális jellegű lehet.

Napi félmilliós utasforgalom mellett ez pusztán elhanyagolható részt vehet át szerintük. Hozzátették: a városnak elég sok kerékpárt kellene vásárolnia.

Teljesen nem lehet elkerülni a kisebb kényelmetlenségeket, de a BKK mindent megtesz azért, hogy a metrópótlás a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozza majd a fővárosban közlekedőknek - olvasható a közleményben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK