Alig pár nappal azután, hogy az ingyenes napilapok eddig Metropol uralta piacára betört a Lokál, a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Metropol megszűnik. A szerkesztőségben bejelentették, hogy kedden jelenik meg az utolsó szám.

18 év után tűnik el a médiapiacról a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó, több mint 300 ezer példányban megjelenő ingyenes napilap, a Metropol, amelynek szerkesztőségében a Népszabadság információi szerint ma bejelentették, hogy kedden jelenik meg az utolsó lapszám. 

Június 14-én jelenik meg utoljára a MetropolForrás: Origo

Simicska Lajos környezetéből a hírt az Origónak megerősítették, de sem a döntés okairól, sem a munkatársak sorsáról, sem pedig a kiadó felszámolási eljárásáról nem közöltek részleteket. Ám annyit jeleztek: bár nemrég eladták a Class FM-et, a Metropol bezárása után a médiaportfólióban nem lesz változás, vagyis a HírTV, a Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió jövője biztos. Hivatal Péter, az MTG Metro Gratis Kft. vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta: végelszámolással szűnik meg a társaság, így a továbbiakról a végelszámoló nyilatkozik majd. 

Mi állhat a háttérben?

A Népszabadság információi szerint amúgy a Metropol lappiacról való kivonulásának igazi oka, hogy az idei évre készített üzleti tervek egyike sem mutatott nyereséges működést. Már 2015-ben is nagy volt a mínusz: az Orbán Viktorral való nyílt szakítás előtti évben még 408 millió forintos profitot termelt a cég, tavaly már 233 milliós veszteséget. 

Az idei kalkulációk szerint a nyomdai költségek további emelkedése várható, és drágulhat a papír is. Ráadásul a piaci reklámköltések sem lőttek ki az utóbbi években, hiába ért véget a válság. A Népszabadság forrásai elismerték, „kockázatossá vált” a Simicska-birodalomba tartozó médiumokban reklámozni, és sok hirdető nem akar konfrontálódni a Fidesszel. 

Betört a piacra a Lokál

Alig néhány nappal a Metropol kivonulása előtt, június 6-án indult az eddig konkurens nélküli piacon a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Lokál, ami egy ugyancsak ingyenes, egyelőre csak Budapesten terjesztett napilap. 

Leitner Attila, a Lokál főszerkesztőjeForrás: Máté Krisztián

Az indulás előtt Leitner Attila főszerkesztő az Origónak azt mondta, a 150 ezer példánnyal induló újság tartalom-előállításban más lesz, mint a Metropol. Úgy fogalmazott: „Mi nem MTI-hírgyűjtő újság leszünk, sokkal inkább a saját tartalmat preferáljuk.” 

A Lokál napilap egyébként az alig több, mint egy éve elindult – ugyancsak ingyenes terjesztésű – Lokál hetilapból nőtte ki magát. Most, napilapként is a Modern Média Group (MMG) Zrt. adja ki, ennek egyik tulajdonosa Habony Árpád, a másik a Fidesz-kormány volt államtitkára, Győri Tibor.