Ha elmarad az uniós támogatás, az OTP száll be a 3-as metró felújításába

alagút KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY metró sebességkorlátozás
Budapest, 2011. december 13. Metrószerelvény indul a Deák téri állomásról. 2011. december 13-tól 80 km/óráról 60 km/órára korlátozták a legnagyobb megengedett sebességet a 3-as metró teljes vonalán. A beszivárgó talajvíz miatt korrodálódott vasbeton pályalemezek terhelését csökkentik a korlátozással. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Az OTP vezetésével alakuló pénzintézeti konzorcium finanszírozhatná az M3-as metróvonal infrastruktúrájának 137,5 milliárd forintba kerülő felújítását, ha az unió nem támogatja a projektet.
Vágólapra másolva!

A Népszabadság értesülése szerint a támogatási kérelem elutasítására, illetve a részleges finanszírozásra már a kormányzati döntéshozók is egyre nagyobb esélyt látnak. Tarlós István főpolgármester a lapnak azt üzente: neki mindegy, hogy a kormány uniós támogatásból vagy hitelből teremti elő a pénzt, de állnia kell a költségeket, mivel ígéretet tett rá.

Korábbi felvétel Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az Európai unió alapvetően nem finanszíroz olyan beruházást, amely nem tartalmaz fejlesztést, bővítést, csak felújítást. Főként a vitatott tenderek árnyékában. A 3-as metró esetében pedig nem változik a pálya hossza, nem lesznek új állomások és az akadálymentesítés sem lesz teljeskörű.

Az OTP nem erősítette meg, de nem is cáfolta a lap információit, miszerint a bank állhat egy esetlegesen megalakuló konzorcium élére, ami a metór felújítását finanszírozná.