Kevés a buszsofőr Budapesten

budapesti közlekedés
Budapest, 2015. január 17. Az első vadonatúj Volvo, az Euro 6-os kibocsátási normának megfelelő, dízel-elektromos hajtású hibrid csuklós autóbusz halad a Szent Gellért rakparton, a Szabadság híd előtt 2015. január 17-én. A beszerzett összesen 28 darab új autóbusz közül az első jármű a 7-es busz vonalán állt forgalomba. Tavaszra a fővárosban fog üzemelni Európában az egyik legnagyobb hibridbusz-flotta. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
A metrópótlás idején nélkülözhetetlen 150 busz üzemeltetéséhez 300-400 sofőrre lenne szükség.
Vágólapra másolva!

A személyszállító cégek létszámhiánnyal küzdenek, több száz sofőr hiányzik a buszok volánja mögül – írja a Népszabadság. A fővárosi szolgáltatási tender győztese legfeljebb a konkurenciától csábíthat el képzett, tapasztalt buszvezetőket - nyilatkozta a napilapnak Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke, aki nem sok esélyt lát arra, hogy vidéken dolgozó buszvezetőket vessenek be a fővárosban.

Több sofőr kellene a fővárosban Forrás: MTI/Illyés Tibor

Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökségi tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy a fővárosi vonalak és a vidéki viszonylatok között óriási a különbség.

A budapesti forgalom pergő ritmusa, a szigorúan vett menetrend, a végállomási pihenők hiánya és a nagy utasszám jóval megterhelőbb a vidéki nagyvárosi, vagy agglomerációs járatokhoz képest.

A buszvezetői-pálya egyre kevésbé vonzó, ennek részben az alacsony bér az oka. A piacon a BKV-nál a legnagyobb a leterheltség, az átlagfizetés bruttó 300 ezer forint - írja a lap.