Elmaradhat a 3-as metró retró megállóinak a felújítása

Az elvont uniós támogatás miatt bedőlő budapesti projektek, EU
Budapest, 2013. március 8. Utasok várják a BKK-BKV 3-as (észak-déli) metróvonalán közlekedő, most beérkezett, szovjet gyártmányú szerelvény megállását a Deák téri mélyállomáson. Előtérben a 2-es metróvonalhoz vezető mozgólépcsős lejárat. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
Tarlós István főpolgármester javaslatot készít a beruházás 140 milliárdos költségének megfelezésére – értesült a Magyar Nemzet.
Vágólapra másolva!

A lap belső városházi forrásokra hivatkozva arról ír, hogy a 3-as metróra készülő felújított szerelvények új síneken, korszerű biztonsági berendezésekkel járhatnak majd 2019 végétől Újpest-központ és a korábban felújított végállomás, Kőbánya-Kispest között. Azonban

19 lepusztult, a hetvenes–nyolcvanas évek hangulatát árasztó állomás felújítása elmaradhat,

mert elszálltak azok a költségek, amelyekre még idén júliustól várt ajánlatokat a BKV.

A Deák téri állomás Forrás: MTI/Jászai Csaba

A Magyar Nemzet információi szerint a legkedvezőbb pályázatok is több tíz százalékkal haladják meg az eredeti becsléseket. Ha valóban elhagyják az állomások felújítását, ezzel együtt pedig az Európai Unió előírásai szerint kötelező akadálymentesítését, illetve a megállók felszíni rendezését, akkor

akár határidő előtt, fél áron befejezhetnék a munkálatokat.

A napokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levélben értesítette a fővárost arról, egy fillérrel sem fizet többet a magyar állam, ha a 3-as metró teljes felújításának költségei meghaladják a korábban véglegesített 139,5 milliárd forintos keretet. A végső ajánlati határidő most csütörtökön zárul, de a lap úgy tudja, Tarlós István arra készül, hogy olyan előterjesztést nyújt be a Fővárosi Közgyűlésnek, amely mindhárom tendert eredménytelennek nyilvánítja, és végül a képviselők mondhatnák ki a végső szót a csonka, 70 milliárdosra szűkülő beruházásról.