A 3-as metró alagútját is felújítaná a főváros

alagút KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY metró sebességkorlátozás
Budapest, 2011. december 13. Metrószerelvény indul a Deák téri állomásról. 2011. december 13-tól 80 km/óráról 60 km/órára korlátozták a legnagyobb megengedett sebességet a 3-as metró teljes vonalán. A beszivárgó talajvíz miatt korrodálódott vasbeton pályalemezek terhelését csökkentik a korlátozással. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Az állomásokat viszont legfeljebb csak kifestik – erősítette meg a Városháza kommunikációs igazgatója.
Vágólapra másolva!

A Népszava Szűcs Somlyó Máriára hivatkozva ír arról, hogy nem csupán a kocsikat és a síneket, hanem az alagutat, a biztonsági és a gyengeáramú berendezéseket is felújítják a 3-as metró vonalán.

Metrószerelvény indul a Deák téri állomásról Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A Városháza kommunikációs igazgatójára hivatkozva ugyanakkor a Népszava is megerősíti, amit a Magyar Nemzet már szerdán közölt, hogy a 19 lepusztult állomáshoz valószínűleg nem nyúlnak hozzá, legfeljebb csak kifestik őket.

A költségek ugyanis úgy elszálltak, hogy ezekre a főváros nem tudna pénzt szerezni.

A lap – a Magyar Nemzet korábbi értesülésére utalva – azt írja, hogy miután Tarlós Istvánt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arról értesítette, hogy a 3-as metró felújítása az erre szánt 139,5 milliárd forintnál nem kerülhet többe, és a pályázatokból kiderült, hogy ennyiből nem fogják tudni újjávarázsolni a vonalat,

a főpolgármester úgy határozott, hogy az állomásokhoz nem nyúlnak hozzá.

Eszerint az eredetileg tervezett költségek talán feléért elkészülne a metró, és az átadás sem csúszna olyan sokat. A kommunikációs igazgató szerint így is kap uniós támogatást a felújításra Budapest.