A tartalomfejlesztés professzora Budapestre jön

Vágólapra másolva!
A régió egyik legizgalmasabb marketing- és reklámszakmai rendezvénye 15 év alatt az egyik legjelentősebb, nemzetközileg is elismert konferenciává nőtte ki magát. Ahogy az minden évben lenni szokott tavasszal, most is egy széles körű grémium állította össze a rendezvény programját. A márkakommunikáció nagyágyúi az olvasó számára is fogyasztható és a hirdető számára is kielégítő tartalomfejlesztés irányában kívánnak majd tapogatózni. Személyesen a Huffington Post kreatív laborvezetője segít majd ebben október végén.
Vágólapra másolva!

A Republic Group reklámügynökségi csoport által gründolt BrandFestival-on már 400 márkáról szóltak előadások. Összesen 643 alkalommal, 6500 résztvevő számára. A sajátos konferencia-modell szerint ügynökségek, tartalom-szolgáltatók és megrendelők képviselőit kérik fel arra, hogy találják ki közösen miről lenne érdemes beszélgetni az ősszel. Három ilyen ún. "master mind" találkozót tartottak kreatív- és marketingigazgatók, ügynökségi ügyvezetők, értékesítési igazgatók és márkaspecialisták részvételével.

Számtalan megállapítás született, így például végre azt is ki merték jelenteni, hogy a QR-kódos kampányoknak leáldoztak, valamint, hogy most már valóban foglalkozni kell a 360 fokos videókkal, mert

az elképesztő reklámzajban alig lehet már valamivel kitűnni.

Egyetértettek abban is, hogy az online videó-sorozatok mellett az ún. "natív hirdetések" és a branded content megoldások váltak a fogyasztók befolyásolására alkalmas első számú csatornává. Vannak már most is néhányan a magyar médiapiacon, akik csúcsra járatják ezt a műfajt, amelynél ugyanakkor különösen oda kell figyelni, hogy se tartalomban, se pedig stílusban "ne lógjon ki az adott médiumból". Nagyjából arról van szó, hogy egy-egy üzenetet úgy juttatnak el az olvasóhoz, hogy veszik a fáradtságot és értékelhető minőségű tartalmat állítanak elő,

amely valamivel izgalmasabban, érdekesebben járja körül az adott témát. Közel sem szájbarágó módon.

Ha vannak rocksztárjai ennek a műfajnak, akkor az amerikai Huffington Post szerkesztősége kétségkívül közéjük tartozik. Az idei BrandFestival egyik kiemelt előadója lesz Joe Van Brussel, a híroldal tartalomigazgatója. Egészen egyszerűen csak a tartalomfejlesztés professzoraként szokás emlegetni. Az is igaz, hogy egy olyan Pulitzer-díjas oldalnál tevékenykedik, amelynek havi 126 millió egyedi látogatója is volt már, történetének legsikeresebb blogbejegyzésére pedig 7 millióan kattintottak úgy, hogy még Facebookon is begyűjtöttek vele 1,2 millió lájkot.

A Huffington Post, a TechCrunch, vagy az Engadget felületein keresztül olyanokkal dolgozott eddig, mint a Goldman Sachs, a PwC, a Microsoft, a Qualcomm vagy a Huawei. Feladatai közé tartozik az, hogy a szerkesztőkkel együtt találják ki, miként lehet a legbarátibb, legfogyaszthatóbb és mégis a leghatékonyabb módon segíteni egy-egy hirdető kommunikációját, vagyis hogyan lehet elmosni a határokat a szerkesztőségi tartalom és a reklám között. A cél tulajdonképpen nemes, hiszen minden esetben arról van szó, hogy értékes és fogyasztható tartalom szülessen.

Mint említettük van ennek a műfajnak néhány rendkívül kiemelkedő hazai apostola. Október végén azonban maga a branded content pápája érkezik személyesen. Megtudhatjuk azt, hogyan játszanak ezen a pályán a nagyok.