Metróbaleset: Tarlós szerint meg kell várni a vizsgálatok végét

Pillangó utcai metróbaleset helyszínelés 2016 december 5-én Pillangó utcai metróbaleset helyszínelés 2016 december 5-én
metró baleset metróbaleset Pillangó utc
Pillangó utcai metróbaleset helyszínelés 2016 december 5-én
Vágólapra másolva!
Az ellenzéknek azt üzente: az Alstom-szerelvényeket akkor kellett volna kritizálni, amikor 2005-2006-ban megrendelték őket.
Vágólapra másolva!

Tarlós István szerint az előzetesen megfogalmazott vélemények helyett meg kell várni a vizsgálatok végét a hétfői metróbaleset ügyében, hiszen egyelőre felderítetlen az oka.

Budapest főpolgármestere a Klubrádió kedd reggeli műsorában azt mondta,

számára az a legkülönösebb a balesetben, hogy az állomáson bent lévő szerelvényt egy másik egyszerűen utolérheti.

Mint mondta a baleset ügyében az üzemeltető BKV mellett a közlekedési hatóság is vizsgálatokat végez, a rendőrség pedig nyomoz.

Tarlós István érthetetlennek nevezete, hogy az Alstom-szerelvényekkel kapcsolatban a Metróért Egyesület miért nem az üzemeltetőnek, miért a Városházának küldött pénteken levelet, amikor a Városháza sem megelőző karbantartást, sem pályamunkát, sem diszpécseri tevékenységet nem végez. Szerinte, ha valamilyen problémát észleletek azt az üzemeltetőnek kellett volna jelezni. Megjegyezte azt is, hogy a levelet hétfőn vette kézhez, két hétig nem dolgozott ugyanis bokatörése miatt.

Tarlós István ellenzéki kijelentésekre reagálva közölte:

Erőltetett politikai retorikának nevezte hogy ellenzéki politikusok megpróbálnak összefüggést teremteni az új 4-es metró, a felújított 2-es metró és a negyven éve avuló, teljesen lerobbant állapotban lévő 3-as metró történései között. Mint mondta, a 4-es metróban legutóbb egy papírdarab miatt keletkezett füst, a 3-as metrón nem történt baleset, a hétfői, a 2-es metróvonalon történt esetnek pedig egyelőre felderítetlen az oka.

Hétfő reggel a Pillangó utcai állomásnál egy érkező metrószerelvény nekiütközött az előtte lévő, már az állomás peronja mellett álló vonatnak. A képre kattintva galéria nyílik a balesetről Forrás: Szabó Gábor - Origo

A 3-as metróvonal infrastrukturális felújításáról szólva a főpolgármester azt mondta, amíg konokul ragaszodnak egyesek a 137,5 milliárdos felső limithez, és konokul védik az ezt messze meghaladó árajánlatokat, addig a főváros tehetetlen helyzetben van önhibáján kívül.