Tovább hazudik az Index és a 444

2017.04.13. 16:46

Ahogy már a hét elején megírtuk, úgy próbált beállítani egy vasárnapi berlini demonstrációt a 444 és az Index, mintha a Soros-egyetem mellett tüntettek volna a német fővárosban. Ezzel szemben a valóság az, hogy egy hetek óta tartó Európa-párti demonstráció része volt a berlini megmozdulás, ami egyáltalán nem a CEU-ról szólt. Vagyis, a magát függetlennek, objektívnek mondó (vagyis hazudó) Index és 444 hazudott.

Vasárnap délután jelent meg a 444.hu-n a következő írás: "Hatalmas, CEU melletti tüntetést tartottak Berlinben". A cikkhez egy képet is csatoltak, amin az látszik, hogy a tömeg elé beállt pár demonstráló, akik a CEU melletti táblákat emeltek föl.

A berlini demonstráció ezzel szemben egy hetek óta tartó Európa-párti demonstrációsorozat része. A Pulse of Europe által kezdeményezett sorozat több európai városban zajlik minden vasárnap. Ennek egyik része volt a vasárnapi berlini demonstráció is, aminek a hazai hírekkel szemben semmi köze nem volt a Soros-egyetemhez. Ugyanezt a nevetséges hazugságot egyébként az Index is megírta.

A vasárnapi demonstráción a berlini magyarok egy kis csoportja, akik többször demonstráltak a berlini magyar nagykövetség előtt, megpróbálták a tüntetést úgy feltüntetni, mintha a CEU mellett demonstrálnának. A Pulse of Europe Facebook- és Twitter-oldalain azonban nem találtunk olyan információt, ami arra utalna, hogy a Soros-egyetem mellett gyűltek volna össze a tiltakozók, ahogy a német nyelvű tudósítások sem említik. Merthogy arról szó sem volt. Kizárólag a 444 és az Index hazugságáról.

A Pulse of Europe egyébként azért demonstrál már hetek óta, hogy Franciaországban ne Marine Le Pen nyerjen, és ne legyen esetleges népszavazás az uniós tagságról. Így például a demonstrálók vasárnap a kölni dóm előtt egy hatalmas francia zászlót formáztak meg.

 

Az utóbbi napokban az is kiderült, hogy egyértelmű utasítást kaphattak az Index, a 444 és a 24.hu dolgozói, hogy jelentőségét messze túlhaladóan foglalkozzanak a Soros-egyetem és a civil szervezetek adományaival kapcsolatos regisztrációs törvény miatti tüntetésekkel. Amikor hétfőn, már késő éjszaka a Magyar Rádió elé ment nagyjából ötven ember, az Index akkor is tömegről írt, és öt, azaz öt darab Index-tudósító kísérte az ötvenfős menetet. 

De a tegnapi tüntetésen, ahol a képen elég jól látszik, hogy egyáltalán nem voltak sokan, egyáltalán nem töltötték meg a Hősök terét, mind a három, magát teljesen függetlennek és objektívnak tartó, természetesen szerintük abszolút középen álló hírportál következetesen tömegről írt. Olyan képeket mutogattak, ahol lényegében sohasem látszik, valójában mennyien is vannak. Az Index és a 444 egyszerűen képtelen volt tudomásul venni, hogy tömeg az nem volt. Sőt a mostanság különösen túlteljesítő 24.hu egyenesen "iszonyú tömegről" írt.