Nemcsak óriásplakátokat, hanem más hirdetési felületeket is bőségesen kapott a Jobbik Simicskától. A párt saját közleménye buktatta le őket. A Jobbik napok óta számháborúzik, de a legfontosabb kérdésre továbbra sem ad választ: fizettek-e, ha igen mennyit Simicskának, és miből telik nekik ekkora kampányra.

A Jobbik közzétette az április óta tartó közterületi kampány adatait. Azt állítják, hogy áprilisban 2468, májusban 2470, júniusban 2220-2510 óriásplakátot használnak. Ez ellentmond a korábbi jobbikos nyilatkozatoknak, a párt sajtóosztálya korábban 2000 plakátot emlegetett, Mirkóczki Ádám „2340-egynéhány" plakátról beszélt. 

A mostani közleményből viszont kiderül, hogy nemcsak óriásplakátokat kaptak Simicska reklámcégeitől hanem más hirdetési felületeket is: 300-312 citylightot, 300-310 hirdetőoszlopot, 257-292 dupla citylightot. Ezekről a Jobbik eddig egyetlen szót sem szólt, pedig ezekkel együtt a kampány értéke az eddig becsületeket is meghaladja.

Tovább hazudik a Jobbik a plakátkampányrólFotó: Szabó Gábor - Origo

 

Vona és Lukács is hárít

Lukács László Györgyöt, a Jobbik frakcióvezető-helyettesét keddi sajtótájékoztatóján megpróbálták szembesíteni azzal a hírrel, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nem talált olyan számlát a Jobbiknál, amely azt bizonyítaná, hogy a párt fizetett a plakátok kihelyezéséért.

Lukács megkerülte a választ, azt mondta, hogy neki erről nincs információja, nem az ő feladata, hogy ezzel foglalkozzon. Hasonlóan hárította Vona Gábor is a plakátokra vonatkozó kérdést még áprilisban, amikor a hitel összegéről kérdezték, azt mondta ő nem tudja a pontos számot,  hogy mennyibe kerül a kampány és mennyi hitelt vettek fel.

Simicska Lajos fizethette a Jobbik plakátkampányátForrás: Origo

A Jobbik azt állítja, hogy a jelenleg futó júniusi plakátkampányuk pontos és végleges számai a hónap közepén fognak csak a rendelkezésükre állni, mivel az üresen maradt, a bérbeadó által nem értékesített felületeket bérelték ki. Ezeket a számokat közölték:

2017. április

Óriásplakát: 2468 darab
City light: 312 darab
Hirdetőoszlop: 303 darab
Dupla city light: 292 darab

2017. május

Óriásplakát: 2470 darab
City light: 300 darab
Hirdetőoszlop: 304 darab
Dupla city light: 257 darab

2017. június

Óriásplakát: 2220-2510 darab között (várhatólag)

City light: 290-300 darab között (várhatólag)
Hirdetőoszlop: 300-310 darab között (várhatólag)
Dupla city light: 270-290 darab között (várhatólag)

Németh: Na, ezt hívják korrupciónak

Korábban Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke azt mondta a Jobbikról, hogy a plakátkampányuk "a korrupció melegágya". Hazudnak a plakátok számáról, arról, hogy kivel működnek együtt a kihelyezésükben, és az árról is - sorolta, megjegyezve: reklámszakemberek legóvatosabb becslése szerint a plakátkampány 2,5 milliárd forintba kerülhet. A Jobbik éves állami támogatása 476 millió forint - hívta fel a figyelmet.

A politikus a napnál világosabbnak nevezte, hogy  ezt Simicska Lajos nagyvállalkozó fizette - akinek "plakáthelyein kampányolnak" -, és ezért nyilván kért valamit cserébe. "Na, ezt hívják korrupciónak" - tette hozzá.

Kósa: A Jobbik eddig minden esetben hazudott

Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője a plakáttörvény-javaslatot - amelyről szerdán szavaznak a képviselők - messzemenőkig indokoltnak nevezte, és szerinte nem véletlen, hogy a Jobbik ágál ellene. A Jobbik a plakátkampányáról összevissza beszél, mind a plakátok számáról, mind az akció finanszírozásáról. "A Jobbik eddig minden esetben hazudott" az ügyben - jelentette ki.
"Az a világbotrány, hogy egy milliárdos fogja magát, és felvásárol kilóra egy politikai szervezetet (...), önmagában is a legmegdöbbentőbb korrupciós esemény. (...) A Jobbik maga a korrupció" - fogalmazott.

Kósa Lajos: A Jobbik maga a korrupcióFotó: Hirling Bálint - Origo

Azzal kapcsolatban, hogy a Jobbik plakátkampányával összefüggésben sajtóhírek szerint a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter Kft.-nél és a Publimont Kft.-nél költségvetési csalás gyanúja miatt indított nyomozást a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a frakcióvezető úgy reagált: a NAV - az áfabehajtás miatt - minden olyan esetben vizsgálódik, amikor a szolgáltatás, a szerződés nem tükrözi a szokásos piaci árakat. Megjegyezte, éppen Simicska Lajosnak - az adóhivatal egykori elnökének - a nevéhez fűződik az az áfabehajtási metódus, hogy minden egyes gyanús esetben meg kell vizsgálni, vajon piaci áron történt-e a szolgáltatás vagy az adásvétel.