A Facebookon kért bocsánatot a T-Systems vezérigazgatója

Vágólapra másolva!
Facebook-posztban kért bocsánatot mindenkitől a BKK elektronikus jegyrendszere kapcsán kialakult helyzet miatt a fejlesztő T-Systems Magyarország vezérigazgatója. Kaszás Zoltán ugyanakkor megerősítette, hogy nem volt más lehetőségük, mint hogy feljelentést tettek, mert a rendszerhibákat a rendszerbe való betöréssel felfedő fiatalember (hacker) nem a cégnek jelezte a problémát. 
Vágólapra másolva!

Az elmúlt napok hivatalos közleményei után Facebook-posztban írta le álláspontját a BKK online jegyrendszerét fejlesztő T-Systems vezérigazgatója a történtekről.

Kaszás Zoltán bocsánatkéréssel kezdi a terjedelmes bejegyzést, és azt ígéri, a cég együttműködik minden vizsgálatban, és a társaságnál sem maradnak el a „szükséges lépések”. Hozzátette: azon dolgoznak, hogy

Azt is írja azonban, hogy nem volt más választásuk, mint hogy feljelentést tettek ismeretlen tettes ellen, mert a hibákat először felfedező fiatalember nem nekik jelzett.

A T-Systems Magyarország vezetőjeként ugyanakkor együttműködést ajánl a fiatal hackernek, „amennyiben bebizonyosodik etikus magatartása”.

Kaszás Zoltán szerint a történtek rávilágítottak arra, hogy Magyarországon az etikus hackerség kapcsán nincs széles körben elfogadott gyakorlat,

nincs igazi konszenzus, egyetértés.

Úgy véli, eljött az ideje, hogy erről a társadalmi és szakmai párbeszéd megkezdődjön, és megteremtődjenek ennek a tevékenységnek a törvényes, szabályozott keretei.