Alstom-botrány: decemberig nyomoznak

4-es metró Alstom-szerelvény KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY M4-es metró mélyállomás metró metróállomás peron SZEMÉLY utas M4-es metró Budapest, 2014. október 18.
Utasok szállnak be a BKK 4-es metró vonalán közlekedő egyik Alstom-szerelvénybe a
Budapest, 2014. október 18. Utasok szállnak be a BKK 4-es metró vonalán közlekedő egyik Alstom-szerelvénybe a Keleti pályaudvari mélyállomáson. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
December 3-áig meghosszabbította a nyomozást az Alstom-ügyben a Legfőbb Ügyészség. Az ügyben továbbra is két embert gyanúsítanak, egy harmadik ellen pedig nemzetközi és európai elfogatóparancsot bocsátottak ki.
Vágólapra másolva!

A Központi Nyomozó Főügyészség 2016 szeptembere óta nyomoz az M2-es és az M4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében vezető beosztású hivatalos személy által kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés és más bűncselekmények miatt. Az eddig kihallgatott gyanúsítottak egyike sem közszereplő.

A 4-es metró építése körüli visszaélésekben decemberig nyomoznak Forrás: MTI/Jászai Csaba

A metróberuházásokkal összefüggésben egy másik nyomozás is tart, ezt fokozott ügyészi felügyelettel a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatja le. Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője szerdán arról tájékoztatott, hogy ebben az ügyben szeptember 23-áig hosszabbították meg a nyomozást

és még senkit nem hallgattak ki gyanúsítottként.

Ez a nyomozás a 4-es metró beruházásához kapcsolódó különböző - elsősorban építési és tanácsadói - szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések miatt folyik.

Az ügy előzménye, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a 4-es metró szerződéseivel kapcsolatban több bűncselekmény miatt feljelentést tett a Legfőbb Ügyészségen. Előzőleg az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapította, hogy

a 4-es metró építése során kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el.

A vizsgálat szerint a projekt során megvalósított szabálytalanságok becsült pénzügyi összhatása mintegy 167 milliárd forint.