Marton László újabb áldozatai fognak megszólalni

Marton László beszél Foglalkozás igazgató Közéleti személyiség foglalkozása kulturális vezető művész rendező SZELLEMI TEVÉKENYSÉG SZEMÉLY színházigazgató
Budapest, 2017. május 5. Marton László Kossuth- és Jászai Mari-díjas színházi rendező, színigazgató, érdemes és kiváló művész a Hogy volt?! című tv-műsor felvételén, az MTVA Kunigunda utcai gyártóbázisának 3-as stúdiójában. A műsorban Igó Éva Jászai Mari-díjas színésznő, érdemes és kiváló művész munkásságát idézték meg. MTVA Fotó: Zih Zsolt
Vágólapra másolva!
Ismét megszólalt Sárosdi Lilla, az a színésznő, aki először beszélt arról, hogy Marton László, a Vígszínház akkori igazgatója 1994-ben súlyosan zaklatta, egy barátjával együtt elvitte kocsikázni és a Margit-hídon, fényes nappal orális szexre akarta kényszeríteni az autóban. A kocsiban a barátja később a lány előtt kielégítette magát. Marton tagad, de lemondott a Színművészeti Egyetemen a tanításról és a Vígszínház főrendezőségéről is a gyalázatos botrány után. Összesen nyolc nő állítja lényegében ugyanezt: 18-21 éves korukban, egyszerű színházrajongóként kerültek Marton közelébe, aki visszaélt ezzel. Két nő ráadásul azt állítja, hogy Marton nem egyszerűen zaklatta, hanem szexuális erőszakot követett el ellene. Marton László árulkodó módon nem tett feljelentést Sárosdi Lilla ellen. Ami felér egy beismeréssel.
Vágólapra másolva!

Sárosdi Lilla arról beszélt most az ATV-nek, hogy nem lepte meg, hogy Marton nem perel. Hiszen akkor tárgyalás lenne, és sorra jönnének a tanúk: a megalázott lányok.

Arról is beszélt, hogy újabb és újabb nők keresik meg, akik hasonló történeteket mesélnek Marton Lászlóról. Azaz, őket is zaklatta. Szavaiból az derült ki, hogy újabb eseteket fog megismerni a közvélemény.

Forrás: MTI/Zih Zsolt

A Vígszínház tegnap bejelentette, hogy nem rendezheti meg Marton következő előadását, A vadkacsát. Így a decemberi premier elmarad. Arról egyelőre nem nyilatkozott a színház, hogy műsoron maradhatnak-e Marton rendezései. Különösen az tűnik elfogadhatatlannak egy kívülálló számára, hogy Marton három rendezése is (Óz a csodák csodája, A padlás, A Pál utcai fiúk) kifejezetten gyerek- vagy ifjúsági darabok. Nyilvánvalóan nagyon sok szülőnek furcsa lenne, amikor magyarázni kellene egy kamaszlánynak, hogy a nőket zaklató és megalázó Marton László kettős életet élt, van egy színházi énje, amikor csodálatos eszmék fontosságáról mesél (pontosabban hazudik) a színpadon, és van egy civil énje, ami köztörvényes bűnözőkre vonatkozó kérdéseket vet fel.

Mindenesetre, a balliberális kulturális-politikai élet kedvence, a Kádár-rendszerben vezetőként szocializálódott Marton László nehéz helyzetbe hozta színházát.