Adót csaltak Simicskáék, hogy Simicska pártját, a Jobbikot támogassák

Vágólapra másolva!
Olyan kedvezményeket kapott a Jobbik a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft.-től, amelyek elérhetetlenek voltak más piaci hirdetők számára, s ezzel megszegte a vonatkozó előírásokat – állapította meg az adóhivatal nyomozása - írja a Magyar Idők. A Jopbbik támogatásával 75 millió forintos adókülönbözete keletkezett Simicska cégének.
Vágólapra másolva!

Törvényt szegett a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft., amikor a piaci ár töredékéért biztosított plakáthelyeket a Jobbiknak – derül ki az adóhatóság vizsgálatából, aminek eredményét a Magyar Idők tudta meg.

A feljegyzés szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vizsgálata során csaknem 75 millió forint adókülönbözetet állapítottak meg, vagyis a cégnek ennyivel többet kellett volna befizetnie az államkasszába, ha nem nyújt az áfajogszabályokkal összeegyeztethetetlen kedvezményeket Vona Gábor pártjának. A nyáron indult NAV-eljárásban a Publimont 2017 első féléves bevallásait vizsgálták. A vizsgálat megerősítette azokat a híreket, amelyek szerint Simicska támogatta a Jobbik egész országra kiterjedő kormányellenes plakátkampányát. A hatóság szerint a cég nemcsak azzal segítette a pártot, hogy a többi hirdetőnél nagyobb kedvezményt adott neki a plakáthelyekre, de azzal is, hogy a szokásosnál hosszabb fizetési határidővel és fizetési garancia vállalása nélkül kötött szerződést.

A Publimont vezetése azzal védekezett, hogy a Jobbik rendelkezésére bocsátott plakáthelyek nehezen értékesíthetők voltak, listaáron nem találtak rájuk vevőt, ám ez hazugság volt. Számos jobbikos hirdetés helyén ugyanis nem sokkal a párt kampányának kezdete előtt, sőt némelyiken még a kampány elején is más, piaci hirdető reklámanyaga szerepelt. Ráadásul a cég az utóbb szerzett hirdetési felületein is teret biztosított a Jobbiknak. A NAV-vizsgálat során kiderült továbbá, hogy a Publimont előre leegyeztette a Jobbikkal, hová kerülnek a hirdetményeik, s plakátjaikat jóval korábban legyártották, mint ahogy az egyébként a „last minute" megállapodások esetén szokásos.

A plakátügyet tiltott pártfinanszírozás gyanúja miatt is vizsgálják a hatóságok. A NAV-vizsgálat után a Jobbik 1100 reklámeszközt kapott a Simicska-féle cégektől – a Mahir-Cityposter és a Publimont Kft.-től – utólagos törlesztéssel, részletfizetési lehetőséggel. Nem sokkal később Simicska oszlopaira úgymond magánszemélyek plakátjai is kikerültek, ezekről azonban az derült ki, hogy Simicska unokaöccse és ügyvédje, Simicska lapjának, az Indexnek igazgatóságának tagja, Nagy Ajtony Csaba rendelte őket.

Az adóhatóság 75 milliós felfedezése nem jött jókor Simicska Lajosnak, akinek jelentős veszteségeket termel a médiabirodalma. Hogy azt elsőként az Origo írta meg a Jobbik gazdájává vált Simicska médiumai óriási, többmilliárdos veszteséggel működnek, az idei finanszírozási hiány eléri a hárommilliárd forintot. Simicska egy amerikai érdeklődővel tárgyal médiabirodalma eladásáról, a Hír TV, a Lánchíd Rádió, az Index és a Magyar Nemzet szinte biztos, hogy a választások után már nem az övé lesz.

A törvényeket mindenkinek be kell tartani, még Simicska Lajosnak is. Ha a hatóságok azt látják, valaki nem tartja be azokat, el kell járniuk - mondta Hollik istván fideszes országgyűlési képviselő sajtótájékoztatóján. .

Arról, hogy hírek szerint a kisgazdák az LMP-vel és a Jobbikkal váltanák le a mostani kormányt, és Simicska Lajost látnák szívesen a miniszterelnöki poszton, azt mondta: az ellenzéki hatalmi marakodással nem foglalkoznának, de Simicska Lajos ezek szerint nemcsak a Jobbikot vásárolta meg, illetve tette be a lábát, hanem más pártokkal is így tett.