Gyerekek kerültek kórházba a gyógyszerész hibája miatt

2017.11.29. 16:53

Több gyerek is kórházba került, miután egy miskolci gyógyszerész feltehetően összekeverte a hatóanyagokat egy magisztrális gyógyszer készítése közben – közölte az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI).

Az OGYÉI egy bejelentésből értesült arról, hogy egy miskolci gyógyszertárban, egy gyógyszerész által készített (magisztrális) gyógyszer olyan tüneteket okozott, amelyek miatt több gyereket is kórházba kellett szállítani.

A gyógyszertárak felügyeletét ellátó Tisztigyógyszerészi Főosztály vizsgálatai alapján megállapította, hogy egy gyógyszerész egy adag magisztrális gyógyszer (kúp) készítése közben valószínűsíthetően felcserélt két hatóanyagot. Az országos tiszti főgyógyszerész a még fel nem használt gyógyszereket visszagyűjtette az összes érintett betegtől és a gyógyszertárból. A gyógyszerész a felelősségét elismerte.

Az OGYÉI foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés gyanúja miatt bejelentést tett a rendőrség felé. A vizsgálat jelenleg is tart, a gyógyszertár működési engedélyét az ellenőrzés lezárásáig felfüggesztették.

Az OGYÉI információi szerint a gyerekeket hazaengedték a kórházból és nem szenvedtek maradandó egészségkárosodást.