A lapot egy olvasójuk tájékoztatta a nem mindennapi esetről. A vonalon voltak műszaki problémák, ezt a MÁV is megerősítette, de hogy a mozdonyvezető miért hagyta ott a vonatot, benne az utasokkal, arra a lapnak nem adtak választ.
Az utasok fél órát vártak, míg megérkezett az új mozdonyvezető. A vonat végül reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzesabonyba, noha ekkorra már Nyíregyházára kellett volna befutnia.
A MÁV szombaton közleményben reagált a történtekre, többek között azt írták, a mozdonyvezető nem hagyta magára a vonatot az utasokkal. A vonalon több meghibásodás történt, ami miatt megnőtt az IC menetideje, és ezalatt járt le a mozdonyvezető munkaideje.
„Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte" - közölte a MÁV.
Hozzáfűzték még: a vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a „semmi közepén" állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.
A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.