Fedezze fel Magyarország rejtett szépségeit!

2018.07.17. 14:07

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) május közepén immáron negyedik alkalommal indította el belföldi, integrált kommunikációs kampányát, amely hazánk rejtett kincseit mutatja be, valamint számos, kevésbé ismert kirándulóhelyre hívja fel a figyelmet Európa szívében, Magyarországon.

Az MTÜ kampányának célja a belföldi turizmus élénkítése, fő üzenete pedig, hogy Magyarország sokkal izgalmasabb és változatosabb, mint amilyennek gondoljuk. Az idei év kiemelt térségei a Balaton, a Tokaj-Nyírség- Felső-Tisza és a Sopron-Fertő. A kampányban az MTÜ együttműködik többek között a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel, valamint eddig országszerte több mint 300 partner csatlakozott, amelyek „Helló Nyár!" néven speciális ajánlatokkal, kedvezményekkel várják a látogatókat.

„Nagyon tartalmas időtöltésnek tartom a geocachinget, hogy az ember elmegy túrázni és talál egy izgalmas tartalmakkal teli ládát – ez gyerekorrunk óta tartó „kincskereső álom", ráadásul az ember kimozdul, ami egy soha el nem múló élmény, így a kettőnek nagyon szerethető ötvözete ez az egész. A mai on-line világban dicséretes ebben részt venni, hiszen inkább letöltünk egy kirándulást, virtuálisan megyünk mindenhova." – mutat rá a szomorú igazságra tréfásan Harsányi Levente, a kampány influencere.

A geocaching az Egyesült Államokból indult szabadidős tevékenység, természetbarát hobbi, melyet Magyarországon hivatalosan a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE) képvisel.A geocaching lényege, hogy egy ládikát (ez a "geocache", magyarul "geoláda") egy játékostárs elrejt egy olyan helyen, amit felfedezésre, megismerésre érdemesnek tart, GPS-szel rögzíti a rejtekhely pontos koordinátáit és a bemutatandó látnivalóról egy ismertetőoldalt készít. Ez – jóváhagyás után – megjelenik a geocaching.hu honlapon, ahonnan más játékosok letöltik az adatokat navigálásra alkalmas készülékükre és annak segítségével megkeresik a geoládát.

„Én eddig kettő ládát találtam meg, hamarosan megyünk a harmadikért." – meséli az ismert műsorvezető – „A ládákban többek között füzet, íróeszközök, játékismertető, és kisebb ajándékok találhatók.

Harsányi Levente influencer és Fazekas Zsolt, a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE) elnöke a természetben.Forrás: Dofilm

Ildomos beleírni 1-1 mondatot (ki vagy, honnan jöttél, és sok sikert kívánni a következőnek), de az is dívik, hogy bele tégy és kivegyél egy apró ajándékot. Maga a felfedezés és a megtalálás öröme gyerekkorunk óta kódolt öröm, így mindenki önfeledten élvezheti a geocachinget."

A megtalálás aktusa a közösség részévé tesz. – mutat rá Harsányi Levente. „Van egy igény rá bennem, nézem az applikációt, keresem a következőt. Automatikusan belépsz egy közösségbe, és a beírások által kicsit közelebb kerülsz az előtted ott járókhoz, a ládát már megtalálók gondolataihoz." Mostanság lesz igazán majd izgalmas felnyitni egyet-egyet, mert egyre többen írtak bele. Amelyeket én találtam, abban eddig már 5-6 beírás volt. – csinál kedvet az influencer. Az ország minden szegletében találnak ládát a geocaching hívei.

Maga a geoláda valójában egy vízhatlanul záródó háztartási doboz. A sikeres kincsvadász beírja az abban található az ún. „logbook"-ba látogatásának időpontját és a játékban használt nevét a naplóba.

A ládában található füzetbe minden kincskereső hagy néhány gondolatot a több kalandor számára.Forrás: Origo

A felnőtt játékosok számára többnyire a naplóban található jelszó a legfontosabb zsákmány, ugyanis ezzel tudják a geocaching.hu oldalon bejegyezni a találatukat és megosztani kalandjaikat, a gyerekeket pedig elsősorban a láda kincsei hozzák lázba. A látnivaló, a ládához vezető kirándulás pedig mindenki számára egyaránt élmény.

A már említett együttműködés, miszerint a Magyar Turisztikai Ügynökség tavaszi-nyári kampánya során együttműködik a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel hatékonyan ösztönzi a szabadba vágyókat Magyarország rejtett kincseinek felfedezésére. Ezt elősegítendő az MTÜ tíz geoládát helyez el hazánk tíz különböző pontjain, a főként alig látogatott, rejtett kincsek közelében. Így a kincsvadászok ládakeresés közben olyan fantasztikus helyeket barangolhatnak be országszerte, amelyek kevéssé ismertek. A ládakereséssel egyetemben elindul a social mediában egy nyereményjáték is, így az izgalmas kincskeresésen és kiránduláson túl a ládák megtalálásával újabb rejtett kincsekhez juthatnak el a kalandorok, hiszen a nyereményjátékkal értékes páros utazásokat nyerhetnek.

A geoládák rendkívül változatos helyeken vannak elrejtve.Forrás: Origo

A játék célja, hogy a kincskeresők a geomap segítségével megtalálják az elrejtett „kincses ládákat", a helyszínen fotózkodjanak vele, majd töltsék fel az elkészült képet a nyereményjáték Facebook applikációjába.

Próbálok kedvet csinálni a szabadba vágyó kalandorok számára – mutat rá tevékenységére Harsányi Levente, a kampány influencere – a szociális felületeimen ajánlom mindenkinek a geocachinget, amelynek kulcsa a hitelesség, hiszen amúgy is sokat utazó ember vagyok és egy olyan dologra hívom fel a figyelmet, ami engem is érdekelne. Élményeimet főként kisfilmekként követhetik nyomon az érdeklődők. Az elmúlt években több ezer fellépésem volt. Ha csak a tíz százalékánál vettem volna a fáradságot, hogy ott maradok, körbenézek, hogy adott területeken milyen turisztikai nevezetességek vannak, nyertem volna. Sosem késő elkezdeni! Keress valakit, akivel mennél, és ne csak a képeket nézegesd, hanem látogass el a helyszínre és szerezz élményt. Nagyon menő, és követendő tevékenység. Jó program, mozdulj ki! – üzeni az érdeklődőknek az ismert műsorvezető.