A közösségi média kialakulásával a hagyományos média feladata még inkább az, hogy objektív képet mutasson és képes legyen arra, hogy ezt a közösségi média szereplőivel is megismertesse - mondta Vaszily Miklós, az MTVA vezérigazgatója a közmédiának nyilatkozva a 29. Bálványosi Nyári Szabadegyetemen és Diáktáborban pénteken.

A közösségi média mára nagy tömegek által használt platform, Magyarországon is mintegy 6-7 millió közösségimédia-használó van, ebből mobilon közel 5 millióan csatlakoznak napi szinten - mutatott rá az MTVA vezérigazgatója, hozzátéve: Magyarországon elsősorban a Facebook ilyen felület.

Vaszily Miklós, az MTVA vezérigazgatója.Fotó: Adrián Zoltán - Origo

A közösségi médiában mindenki kialakít magáról egyfajta percepcionális valóságot és személyiséget, amely az objektív valóságtól némiképp eltér. A közösségi média interaktív, nagyon erős a visszacsatolás az adott baráti közösségben, és ez sokszor egyfajta véleménybuborékokat eredményez - fejtette ki Vaszily Miklós. A vezérigazgató megjegyezte: a közelmúltban sok példát lehetett látni, hogy mindez akár a kultúra, a sport, vagy akár a politika terén nagyon furcsa helyzeteket eredményezhet és az objektív valósághoz képest nagyon eltérő valóságérzékeléseket kelt sokak számára.
A hagyományos média feladata, hogy objektív képet mutasson, és képes legyen arra, hogy ezt a közösségi média szereplőivel is megismertesse.A hagyományos média szereplőinek feladata a közösségi média kialakulásával és megerősödésével többdimenzióssá vált. Saját platformján túl feladata az is, hogy a közösségi média platformjain eljuttassa azt az üzenetet, tartalmat, amelyet előállított - fejtette ki az MTVA vezérigazgatója.