A jelentés szerint
nincs bizonyíték arra, hogy fiziológiai tényezők vagy egyéb akadályoztatás befolyásolta volna a pilóták cselekvőképességét a május végi balesetben.
Szintén a jelentés szerint
a baleset nem volt túlélhető.
A repülőn ülők a becsapódáskor „az élettel összeegyeztethetetlen”, halálos sérüléseket szenvedtek, életüket az azonnali orvosi beavatkozás sem menthette volna meg.
Egyelőre nem utal arra sem semmi, hogy füst vagy tűz lett volna a gépen. A motor sérülései pedig egyértelműen a repülőgép becsapódásától, és az azt követően kialakuló külső tűztől keletkeztek.
Május 31-én tesztrepülés közben zuhant le a Magnus Aircraft Zrt. eFusion típusú gépe a pécs-pogányi repülőtér közelében.
A járműben utazó 61 éves és 42 éves férfi azonnal meghalt.
Az elektromos repülőgép délelőtt 10 óra körül szállt fel, megtett két kört, majd lezuhant. A gép a repülőtértől körülbelül másfél kilométerre, az 58-as út keleti felén kukoricaföldre zuhant.
A pécs-pogányi repülőtér szomszédságában a baleset előtti napon tartották a Magnus Aircraft Zrt. repülőgépgyárának bokrétaünnepét. Az eseményen az épülő összeszerelő üzem legmagasabb pontjára kitűzött bokréta fölött a cég által gyártott két repülőgép is átrepült.