AZ ELTE társadalmi nemek mesterképzésének megszűntetése okán sokan védelmükbe vették a genderszakot mondván, hogy a nemi egyenlőség kérdésének fontosságát hangsúlyozzák, pedig korábban maguk az oktatók is elismerték, hogy a képzés további célja az „antigender mozgalom elleni küzdelem" –írja a Magyar Hírlap.

A Tilos Rádióban 2017.január 18-án Kövér Van-Til Ágnes szakigazgató és Gregor Anikó oktató fejtette ki, mi a célja a tavaly szeptemberben az ELTE Társadalomtudományi Karán elindított társadalmi nemek mesterszaknak. Akkor történelmi pillanatnak nevezték, hogy az országban elsőként náluk indul magyar nyelven ilyen képzés. A képzés célja:

Hogyan történik, hogy valaki megáll a tükör előtt, és azt mondja, én fiú vagyok, én lány vagyok, és ezt adottként veszi. És sok idő kell ahhoz, hogy ez tudatos választás legyen, hogy az emberek képesek legyenek kiemelkedni ezekből a dobozokból. Lehet a tradicionális életformát választani, de ha úgy érzi, hogy valami mást akar, akkor erre legyen lehetősége. Tehát választási lehetőségek nyílnak meg. Erre világít rá a társadalmi nemek tudománya.

Véleményük szerint a képzés célja az is, hogy a hallgatók rálássanak a társadalmi nemek egyenlőtlenségi helyzetére, a diszkriminációra. A műsorvezető kérdésére pedig elismerték, hogy

emberjogi aktivistákat képeztek. 

Továbbá kitértek arra is, hogy megszólítják a nőjogi civil szervezeteket, hogy a hallgatókat gyakornokként foglalkoztathatják, ugyanis a civil szervezetek szerepe, hogy az elméletet gyakorlatba ültessék át, és felhívják a figyelmet az igazságtalanságokra.

A képzés célja továbbá az

„antigender mozgalom elleni küzdelmet" és a szexuális kisebbségek védelme.

Forrás: AFP

Kevés a jelentkező

A kormány álláspontja szerint a gender szakra olyan kevesen jelentkeznek, mind a két egyetemen, hogy ez önmagában érv a megszűntetése mellett. A kormány álláspontja az,

hogy az emberek férfinak vagy nőnek születnek, olyan életet élnek, amilyet kívánnak, de a Magyar állam közpénzből megvalósuló oktatási tevékenységet ezen túlmenően nem kíván ilyen területen finanszírozni. A kutatás szabadsága biztosított, egy alapítványi keretek között működő egyetemen, nem magyar akkreditáció mellett az oktatásra is van lehetőség, de magyar állami finanszírozás mellett erre lehetőség nincs

–fogalmazott Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a legutóbbi Kormányinfón.