Noha több éve folyik a büntetőeljárás az Alstom korrupciógyanús ügyleteivel összefüggésben, a hatóságok még mindig nem hallgatták ki Medgyessy Péter volt kormányfőt, így továbbra sem tudni, hogy miként került a volt miniszterelnök feleségének bankszámlájára a francia cégóriástól származó több mint százmillió forintnyi euró - írja a Magyar Idők.

Továbbra sem hallgatták ki sem tanúként, sem gyanúsítottként az úgynevezett Alstom-ügyben Medgyessy Pétert - írja a Magyar Idők.

A szocialisták volt miniszterelnökéhez köthető egyik cég 2006-ban, a 2-es és a 4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom metrókocsik szerződésének megkötése után, tanácsadás címén akkori áron 180 millió forintnak megfelelő eurót kapott a társaságtól.

A Magyar Idők még 2016-ban közölte, hogy a korrupciós botrányba keveredett Alstom két részletben – 2007 márciusában és 2008 januárjában – összesen 597 ezer eurót utalt a volt kormányfő érdekeltségében álló AssistConsult Kft.-nek tanácsadási díjként. 

A társaság szinte a teljes összeget továbbutalta a volt miniszterelnök családi vállalkozásának, az M. P. Europa Tanácsadó Kft.-nek. A pénz nagy részét ezután több évre befektették.

Medgyessy Péter volt miniszterelnökForrás: MTI/Soós Lajos

60 milliós szülinapi ajándék

A családi vállalkozás 2010 januárjában az alstomos pénzekből ismeretlen jogcímen több mint kilencmillió forintot utalt át Medgyessyné Csaplár Katalin számlájára. Még az év október 29-én további

60 millió forint már „születésnapi ajándék" megjegyzéssel érkezett meg az egykori miniszterelnök feleségéhez.  

A következő évben, 2011-ben – megint ismeretlen jogcímen – több mint 46 millió forinttal növekedett Medgyessyné magánszámla-egyenlege. Medgyessy neje így néhány hónap alatt mintegy 106 millió forinthoz jutott.

Minden idők legnagyobb korrupciós botránya 

Korábban az Egyesült Királyság Jelentős Csalások Elleni Hivatala, az SFO Alstom-vezetőket vádolt meg azzal, hogy 2006 januárja és 2007 októbere között bűnszervezet tagjaként összesen

2,3 millió eurónyi összeget juttattak a BKV tisztviselőinek, ügynökeinek, hogy befolyásolják a budapesti közlekedési céget az általuk gyártott szerelvények megvásárlása érdekében.  

Az ügyet a Központi Nyomozó Főügyészség vizsgálja, és mint azt a Magyar Időkkel a szervezet helyettes szóvivője, Kovács Katalin közölte, a 2016 szeptembere óta tartó nyomozás során eddig öt személyt hallgattak ki gyanúsítottként.