A világ szinte minden pontján hozzáférhető termékek, így a kutyahámok sikeres értékesítése mögött sem csupán egy tudatos kereskedői hálózat fejlesztése áll, hanem a termékek műszaki megoldásainak szabadalmak formájában történő megvalósulása.
Az európai online piacot elárasztó, vásárlókat megtévesztő másolati termékekkel szemben a védelmi stratégia fő bástyája a termékek formájának és a hozzájuk kapcsolódó márkaneveknek védelme.
A díjat odaítélő bizottság nagyra értékelte a JULIUS-K9 cégcsoport (K9-Sport Kft.; JULIUS-K9 Zrt.) húsz év alatt elért globális sikereit, a designszemléletű, és folyamatos innováción alapuló termékfejlesztést. A hazai szaktudásra építő cég csak Európában eddig mintegy tízmillió hámot forgalmazott, és mára a világon szinte mindenütt jelen van.
A népszerű hámok sikere abban keresendő, hogy mind a gazda, mind az eb kényelmét figyelembe veszi.
A kialakításukban és anyagukban egyedülálló termékek marketingstratégiáját is méltatta a bizottság, hiszen a vállalkozás jó érzékkel aknázza ki a potenciállal bíró szegmenset, a nyakörveket egyre inkább felváltó hámok tervezésével és gyártásával.
A fejlett országok lakosságának tíz százaléka kutyatartó, így a cégcsoport pont erre a vásárlóközönségre építette gyártói tevékenységét az elmúlt húsz évben, Magyarországon. Saját fejlesztésű textilipari termékek formatervezésében jelenleg a JULIUS-K9 a legaktívabbnak tűnő magyar vállalat Európában.
A Hivatal az ünnepélyes keretek között megrendezett díjátadó gála alkalmával külön kiemelte a K9 ® majd az IDC ® termékek elért sikereit, kialakításukban felismerhető egyediségüket.
A vállalat egyik alapítója, a termékek feltalálója, Sebő Gyula elmondta, hogy „Egy, a JULIUS-K9 méreteiben Magyarországon gyártó textilipari vállalat létjogosultságát a hazai és európai jogorvoslati lehetőségek adják.
A vállalat szellemi tulajdonait kezelő JULIUS-K9 Zrt. számtalan jogi eljárással, napi szintű kommunikációval igyekszik mind az online, mind az offline piacokat „tisztán" tartani a jogsértő, sok esetben fogyasztóvédelmi szempontból is kifogásolható termékektől.
A JULIUS-K9 a magyarországi gyártási tevékenység elkötelezettje. További magyar munkahelyek teremtésének és megőrzésének a cégcsoport esetében azért is van létjogosultsága, mert a hazai bűnüldöző hatóságokkal szorosan együttműködve fel tudja venni a harcot a másolati termékekkel szemben."
A hazai kisvállalkozásból nemzetközi nagyvállalattá fejlődő magyar vállalat fejlesztésének alappillére a szakértelem,
sikerének titka a folyamatos megújulás képessége és a designvezérelt gondolkodás.
Ahogy hámjaik szélesebb körben is elérhetővé váltak, fel kellett ismerniük a designalapú szemlélet kulcsfontosságát, amely ma már hozzájárul a stratégiaalkotáshoz, az innováció megteremtéséhez, sőt szerepet játszik a márkaépítésben és a vásárlói elégedettség elérésében is.