Az online ügyintézésre törekszenek a közigazgatásban

kormányablak, kormányhivatal, ügyintézés
A törökbálinti kormányablak 2019. január 21-én, az átadás napján (illusztráció).
Vágólapra másolva!
A kormány kiemelt célja, hogy Magyarország Európa egyik legélhetőbb országa legyen. Ebbe Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára szerint beletartozik az is, hogy az embereknek minél ritkábban kelljen az ügyintézéssel bajlódniuk, és a lehető legtöbb ügyet el tudják intézni online. 
Vágólapra másolva!

Tuzson Bence a törökbálinti kormányablak átadásán kitért arra is, a kormány célja a következő húsz, harminc évben, hogy Magyarország Európa egyik legélhetőbb országa legyen. Mint mondta,

ezt szolgálják a családtámogatások, a gazdaság és a kultúra megerősítése.

A közigazgatás, az igazgatás és az állam szolgáltatásaival is ezeket az alapvető célokat kell elősegíteni - tette hozzá.

Úgy fogalmazott, az országot nem migrációval, hanem saját erőforrásaival kell erősebbé tenné, megújítani, így kell megőrizni az évezredes kultúrát és hagyományt.

Aradszki András, a térség kereszténydemokrata országgyűlési képviselője, Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára, Elek Sándor polgármester és Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Tuzson Bence beszámolt arról is, hogy tavaly

13,5 millió ügyfél kereste fel a kormányablakokat, az átlagos ügyintézési idő 8 perc,

a várakozási idő átlagosan 15 perc volt. Így elmondható, hogy kevesebb mint fél óra alatt lehetett egy ügyet intézni - emelte ki.

A következő időszak főbb irányairól szólva elmondta, erősíteni kell a falvak és a kistelepülések megtartó erejét, az életminőség szempontjából a falvak semmiben sem különbözhetnek a városoktól. Ezért indították el a mobil ügyfélszolgálatot, az úgynevezett kormányablakbuszt, amelyből már 11 segíti országszerte az emberek ügyintézését, jó tapasztalatokkal.

Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja arról beszélt, hogy mára elsődleges lett az ügyfelek segítése a közigazgatási ügyek intézésében. Jelezte, hogy a Pest megyei kormányablakokban a

gyerekkel érkezők elsőbbséget élveznek

az ügyintézésnél.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Elek Sándor (Fidesz-KDNP), a település polgármestere azt mondta, a helyi lakosok túlnyomó többsége támogatta, hogy Törökbálinton kormányablak nyíljon. Jelezte, már

2008-ban felmerült a település vezetésében egy okmányiroda megnyitásának gondolata, azonban ennek létrehozásához végül az akkori kormányzattól nem kaptak engedélyt.

A polgármester szerint Törökbálint intézményrendszere kiemelkedő a régióban; ebben a ciklusban hat intézmény energetikai korszerűsítése történt meg, és tavaly adták át a polgármesteri hivatal új épületét, amelyben most a kormányablak is helyet kapott.

Aradszki András (KDNP), a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a kormány 2010-től korszerű közigazgatást teremtett, amelyben "nem az ügy áll előtérben, hanem a polgár".
Gyors, hatékony és polgárbarát ügyintézés helyszíne lett napjainkra a kormányablakok rendszere - közölte, hozzátéve, hogy a most megnyitott törökbálinti kormányablak nagyban segíti a környező településeken - Sóskút, Pusztazámor - élőket is.