Három évvel ezelőtti bejegyzése miatt kapott tiltást a Facebooktól Apáti Bence

2019.03.04. 12:37

A Facebook cenzorcsapata ismét harmincnapos eltiltással büntette Apáti Bencét, az Operettszínház balettigazgatóját, a Magyar Nemzet népszerű publicistáját. Ezúttal minden eddiginél pitiánerebb indokkal tették ezt: egy három éve közzétett posztja miatt vették elő, amelyben ráadásul saját magára vonatkoztatta a közösségi oldal által kritizált jelzőket. Jól láthatóan Zuckerbergék minden létező alkalmat megragadnak ahhoz, hogy ellehetetlenítsék a vállaltan jobboldali-konzervatív közszereplőket. Továbbra is tombol a liberális véleménydiktatúra, itt az újabb, egészen látványos példa. 

"Újfent zokon vehették a Jobbiknál, hogy foglalkoztam velük" - ezekkel a szavakkal kommentálta Apáti Bence az Origónak, hogy ismét - ki tudja hányadik alkalommal - letiltotta a Facebook, mert megpróbálta leírni a véleményét. Ezúttal harmincnapos tiltást kapott - minden eddiginél sajátosabb történéseket követően. Ugyanis nem kevesebb történt, minthogy több éve közzétett (!) - egy 2017-es és két 2016-os - posztok miatt vette elő Apátit Zuckerberg árgus szemekkel figyelő csapata,ami több, mint furcsa. Úgy látszik, valakik kiemelten szeretnek foglalkozni virtuális munkásságával, hiszen nem sajnálták az időt arra, hogy háromévnyi posztmennyiséget lefelé görgetve elkezdjék jelentgetni őt. A művelet sikerrel járt, azonban teljesen érthetetlen, hogy miért. Ugyanis a publicista olyan jelzőket sorolt fel, amelyekkel őt szokták támadni ellenfelei, konkrétan magára vonatkoztatva írta le. "Ha csak annak a pár fikabajnok trollnak a véleménye jutna el hozzám (fideszbérenc, tehetségtelen, írástudatlan, agymosott, megvett, buzi, tetűs celeb stb.), és ez nem, akkor elmenne a kedvem" - írta magáról ezeket a jelzőket 2017 júliusában, amiért aztán 2019 márciusában büntetést kapott. Mindebből az a következtetés vonható le, hogy a Facebook nem vizsgálja a szövegkörnyezetet egy-egy eset elbírálásánál.

Az RTL cenzorai állítólag figyelik a kontextust. Ugyan, dehogy figyelik!

- mondta portálunknak keserűen az érintett.

Forrás: Origo

Apáti édesapjára szeretett volna emlékezni

Nem ez volt az első eset, hogy a Facebook liberális véleménydiktatúrája lesújtott a népszerű újságíróra. Tavaly augusztusban a - főszereplésével látható - Keménymag című műsornak az egyik előadását szerette volna posztolni, azonban a közösségi oldal cenzúrája közbelépett, és teljesen érthetetlen módon 30 napos eltiltással büntette meg. Ennél is sokkal durvább volt az az eset, amikor a közösségi oldal cenzúracsapata azért csapott le rá, mert egyik bejegyzésében a már meghalt édesapjára emlékezett. "Őszinte és emberi gesztus, hogy egy művészként ennyire sikeres ember ilyen büszke új életére, arra, hogy publicista – és hogy élete első vezércikke megjelent a vezető magyar napilapban. És természetes, hogy fáj neki: ezzel már nem tud – a szó jó értelmében – eldicsekedni édesapjának, a két éve meghalt nagyszerű írónak, publicistának. Ezt az őszinte és emberi gondolatot írta meg a Facebook-oldalán, és ezt nem engedte a Facebook megjelentetni. Nem engedte a Facebook megírni egy jobboldali gondolkodónak, hogy hiányzik neki az édesapja" - írta portálunk az eset kapcsán. A tavaly novembert sem úszta meg Apáti Bence, akkor egy G. Fodor Gáborról, a 888.hu főszerkesztőjéről, a Századvég elnökéről és az ELTE ÁJK egykori oktatójáról szóló, mocskolódó stílusú hozzászólást kommentált teljesen normális hangnemben, azonban tiltás lett a vége. 

Apáti Bence, publicista népszerű az olvasók körében. A Facebook véleménydiktátorainak ez nem igazán tetszikFotó: Csudai Sándor - Origo

Apáti Bencével készített nagyinterjúnkat itt tudja elolvasni.

Az RTL Klubnak megkerülhetetlen a szerepe a cenzúrázásban

Korábban megírtuk, hogy a Facebook gumiszabályokat alkalmaz, és minden az RTL-közeli cenzorok kénye-kedvén múlik. Ahogy arról is beszámoltunk, hogy a Facebookot egy olyan cég „moderálja” (vagyis cenzúrázza), melynek tulajdonosa ugyanaz a Bertelsmann, mint a német kormánnyal feltűnően lojális, a magyarral feltűnően ellenséges RTL-csoportnak. A közösségi oldal a választási kampányban az Origo két migránsok által elkövetett bűncselekményről szóló cikkét, valamint Lázár János Miniszterelnökséget vezető akkori miniszter bécsi látogatásáról szóló videóját is letiltotta. Akkor úgy tűnt, a tiltakozások hatására megijedtek és visszább vettek a cenzúrából, mára azonban kiderült, ez csak átmeneti ijedtség volt.  

A slusszpoén a történetben, hogy az RTL-t és Bertelsmannt éppen Soros György blogja, a 444 buktatta le egy terjedelmes cikkben. Nem valószínű, hogy direkt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK