A munkáltatói márka jelentését és fontosságát mutatja be a Digital Hungaryn megjelent cikk,
melyből kiderül, hogy manapság már egy cég sem engedheti meg magának, hogy nem figyel a
dolgozóira. Az írás rámutat, hogy gyakran a legnagyobb vállalatok vezetésében sem látják tisztán a
munkavállalók igényeit, hiszen zavar van a fogyasztói márka és a munkáltatói márka megítélése
között.
Az ilyen jellegű problémák a nagyobb cégeknél tízmilliós nagyságrendű kiesést okozhatnak, például a
munkaerő elvándorlásával. A cikk felhívja rá a figyelmet, hogy
a közösségi média korában hamarkiderül az igazság egy-egy munkahelyről, sőt egy konkrét példát hozva kifejtik: volt rá precedens,hogy az anyukák játszótéri beszélgetése okozott felmondási hullámot.
A kisebb vállalkozások sem engedhetik meg már maguknak, hogy legalább évente egyszer-kétszer ne
beszéljék át a valós igényeket – mondta el Tóth-Nagy Péter. A HiveCreative ügyvezetője kiemelte,
hogy gyakorlatilag bárki találhat a pénztárcájához és igényihez illeszkedő külsős szakértőt, ami
kezdetben a szervezeti pszichológust takarja. Hozzátette, hogy az esetek többségében a harmadik fél
bevonása elkerülhetetlen, de így minden esetben pénzt és időt lehet megtakarítani a problémák
kezelésénél.