A kormánypárt hivatalos Facebook-oldala teljesített a legjobban

2019.04.07. 11:41

Az EP-kampány nyitányának pillanatában a Fidesz messze a leghatékonyabb párt a közösségi média használatában, a mozgósítási képessége ezen a felületen is kiemelkedik az összes többi párt közül. A sor végén a magukat huszonegyedik századi pártoknak tartó Momentum és LMP van – derül ki a Médianéző Központ Facebook-elemzéséből.

Az elmúlt 30 napban a kormánypárt hivatalos Facebook-oldala teljesített a legjobban, mert a vizsgált 7 párt bejegyzéseire adott összes interakció (kedvelés, megosztás, komment) 57 százaléka kötődik a Fideszhez.

Azaz a közel 1,3 millió felhasználói reakció közül 736 ezer kötődött a kormánypárthoz, ami bejegyzésenként közel 5 ezer aktivitást jelent.

Az elemzés szerint a magukat modern, fiatalos pártokként bemutatni próbáló formációk gyengén szerepeltek, mind a Momentum, mind az LMP a lista végén áll a Facebook használatának hatékonyságát illetően. Az előbbi párt az összes interakció 3, míg utóbbi mindössze 1 százalékát tudhatja magáénak.

Az elemzés a Fidesz, a Demokratikus Koalíció, a Párbeszéd Magyarország, a Magyar Szocialista Párt, a Momentum Mozgalom, a Lehet Más a Politika és a Jobbik Magyarországért Mozgalom hivatalos Facebook-oldalaihoz kapcsolódó interakciókat (kedvelés, megosztás, komment) vizsgálta március 7. és április 5. között.