A Nanushka a világ 100 legismertebb divatcége közé kerülhet

A Nanushka sztori - Magyar siker a divatiparban


Előadók:


Sándor Szandra - kreatív igazgató, alapító

Baldaszti Péter - társtulajdonos, Igazgatóság elnöke

Kovács Máté - operatív vezető
Tavasz
Vágólapra másolva!
Különleges élményben lehetett része azoknak a közgazdász hallgatóknak, akik szerda délután végighallgatták az egyre nagyobb nemzetközi sikereket elérő Nanushka divatcég vezetőit, köztük az alapító-tervező Sándor Szandrát. Megtudhatták, mikor született meg a márka Sándor Szandra fejében, és hogyan lett az álomból valóság. Nemcsak abba avatták be az egyetemistákat, hogyan jut el egy kiemelkedő magyar tehetség képzeletének lenyomata a vásárlókig, hanem arról is beszéltek a vezetőség tagjai, hogyan lett egyedülálló üzleti siker a Nanushka a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetése után.  
Vágólapra másolva!

Hatalmas érdeklődés övezte a szerda délutáni előadást a Corvinus Egyetemen. Minden padsor tömött volt, sokaknak már nem jutott szék. Sőt,

többen a folyosón rekedtek, és a nyitott ajtón keresztül hallgatták a magyar siker titkát.

A cég vezetői elmondták, hogy szeretnének egy alternatív karrierutat, pályát megmutatni a fiataloknak.

- magyarázta Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa.

Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa és igazgatóságának elnöke beszél a közgazdász hallgatóknak Fotó: Hirling Bálint - Origo

Nagy a verseny, keveseknek jut a tortából

Mielőtt elmerültek a cég titkaiban, elárulták, hogy a nemzetközi divatpiac, amire végre kiléphetett egy magyar márka, majdnem akkora, mint az olajipar.

2000 milliárd dolláros éves kereskedelmi forgalommal rendelkezik, és minden évben folyamatosan nő.

Az úgynevezett megengedhető luxuskategória, amelyben a Nanushka is megtalálta a helyét, még erőteljesebb növekedésnek indult a globális divatiparon belül.

Kovács Máté operatív igazgató arról beszélt, kevés olyan márka van, amely nyereséget tud termelni a hatalmas piacon.

Tavaly 20 divatcég érte el a teljes piac nyereségének 97 százalékát.

A divat világában csak úgy lehet sikert elérni, ha a magyar vállalkozás évről évre legyőzi a nemzetközi konkurenciát.

Fotó: Hirling Bálint - Origo

Magyar siker számokban

Nanushka ruháit ma 40 országban forgalmazzák, webshopjából pedig több mint 100 országba szállít közvetlenül. Tavaly egy ideiglenes, úgynevezett pop-up üzletet nyitott Los Angelesben, az őszi-téli kollekciójával pedig hatalmas sikert aratott a New York Fashion Weeken. A 2005-ben alapított, ígéretesen induló cég 2018-ban már nyereséggel zárt.

Két év alatt több mint háromszorosára növelte viszonteladói számát. Ma ötször annyi ruhát ad el, mint 2016-ban, bevételét pedig megtízszerezte, amióta a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. EXIM Növekedési alapja befektetett a vállalkozásba.

Bár korábban is volt befektetője Nanushkának, az után lett igazán sikeres, hogy új befektetőként a GB & Partners fantáziát látott a márkában. Nemcsak tőkével, hanem kontrollingban és tervezésben is segítette a vállalkozást.

A vezetők tőlük tanulták meg, hogy minden döntést alapos piackutatás, felmérés kell, hogy megelőzzön, és az sem mindegy, hogy kik dolgoznak a különböző pozíciókban.

2016 óta Nanushkán és a kreatív csapaton kívül minden poszton volt változás. Új a recepciós és a saleses is. Arra is rájöttek, hogy rengeteg pénzt kell marketingre költeni, és nem elég, ha van egy PR-hálózatuk, amelyen keresztül elérik az egész világot.

Fotó: Hirling Bálint - Origo

Világsztárok keresik a magyar márkát

A cég vezetői beavatták az egyetemistákat a gyártási folyamatba, és elárulták, hogy évente 600 különböző terméket gyárt a Sándor Szandra becenevét viselő vállalkozás.

Pár hónapja már nemcsak női, hanem férfi ruhákat és különböző kiegészítőket is gyártanak.

Nanushka kollekciója a többi között azért népszerű, mert a modern eleganciát és a városi életmódot ötvöző, formagazdag, utcán is viselhető darabokból áll, amelyek kiválóan párosíthatóak egymással.

A magyar divattervező érzi a különleges anyagokban rejlő lehetőségeket. Minden egyes eleme utánozhatatlan, egyedi alkotás. Ezért már Hollywoodban is felfedezték.

Viselt már Nanushkát többek között Angelina Jolie, Charlize Theron és Taylor Swift is.

Magyarországon akart sikeres lenni

A divattervező azt mondta, ruhák között nőtt fel. Ahogy ő fogalmazott, már az anyatejjel magába szívta a ruhák szeretetét, hiszen édesanyjának is hasonló vállalkozása volt, csak ő a gyerekeket célozta meg. Bár kamaszként már érezte, mi lesz a hivatása, a szülei közgazdásznak szánták, mert úgy tervezték, hogy segít majd a családi vállalkozásban.

Baldaszti Péter, Sándor Szandra és Kovács Máté Fotó: Hirling Bálint - Origo

- mondta mosolyogva.

- magyarázta az egyetemistáknak, majd azt is elárulta, hogy a diplomamunkája alapján tervezte meg az első kollekcióját, amellyel azonnal betört az amerikai piacra. 30 ezer dollárnyi megrendelést kapott nagykereskedelmi partnereken keresztül. Ma már 7 tervező dolgozik a kezei alatt, köztük három külföldi.

105 fős cége pedig több száz magyarnak, varrónőknek ad munkát.

A legkisebb varroda, ami neki dolgozik 4 fős, a legnagyobb 250 fős, gyakorlatilag egy ruhagyár.

Forrás: Facebook

Ambiciózus tervek

Bár a 2019-es számokról még nem beszéltek, azt már a megrendelések alapján látják, hogy ez az év sikeresebb lehet, mint a tavalyi. Egyelőre egy állandó boltjuk van Budapesten, de az a céljuk, hogy még kettőt nyissanak idén, New Yorkban és Los Angelesben. Ez nem csak álom, már tárgyalnak róla és fejlesztésekben gondolkoznak.

- magyarázta Baldaszti Péter, majd hozzátette:

A GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetett pénzéből és szakmai segítségével a Nanushka a következő évtizedben valóban a divatvilág meghatározó vállalkozásává válhat, már a nemzetközi szaksajtó is úgy látja, éveken belül bekerülhet a világ 100 legismertebb divatcége közé.