Pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros között május 2-től

Vágólapra másolva!
A Debrecen-Füzesabony (108-as) vasútvonalon május 2-től várhatóan december 14-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok, illetve Balmazújváros és a megyeszékhely között pótlóbuszok szállítják az utasokat - közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága.
Vágólapra másolva!

Közleményük szerint a vasúti személyszállítás mintegy 8 hónapos autóbusszal történő helyettesítése a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésével összefüggő kavics- és kőszállítások miatt szükséges.

A térség fejlesztésének köszönhetően - ott épül fel a BMW debreceni autógyára is - sok ezer új munkahely létesül.

A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz a macsi megállóhely teljes vágánykapacitását igénybe veszi.

A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvartól mentesül a közúthálózat.

A munkálatokat régészeti feltárások előzték meg, amelyek sikeres lezárását követően májustól megkezdődhet a szállítás.

Azt írják, a tervezett munkák idején - a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében - a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest, a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre.

A pótlóbuszok szolgáltatási színvonala megfelel, esetenként jobb a vonalon közlekedő vonatokénál.

A pótlás során kerekesszékkel való utazásra is lesz lehetőség, ehhez - az eddigi gyakorlatnak megfelelően - legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.

Macs állomáson napi három teherszállító vonatról történő rakodás miatt nincs lehetőség a személyszállító vonatok közlekedésére.

Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közúti szállításhoz képest.

A fuvarozás folyamatának megtervezése során a szakemberek a környezetet leginkább kímélő megoldást keresték, ilyen szempontból a rendkívüli mennyiségű anyag mozgatásához nincs más alternatíva, mint a vasúti szállítás.

A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák ugyanis 150 kilométerre vannak.

Onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésére lenne szükség a kő és a kavics célba juttatásához.

Ezek a járművek együttesen 5 tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének.

Továbbá óriási mértékű terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára a nagy forgalom, az utak nagymértékű romlása, valamint a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is jó eséllyel növekedne.

A MÁV közleménye szerint

A beruházás teljes befejezése után az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek majd igénybe Debrecen és Balmazújváros között.