A pályaudvarokon bemondott figyelemfelhívás, a konfliktuskezelési tréning és a pánikgomb együttese segített visszaszorítani a kalauzokat ért támadásokat - írja a vasúttársaság.
A pánikgomb segítségével
a kalauz riasztani tudja a vonaton utazó vagyonőrt, a többi jegyvizsgálót, mozdonyvezetőt, vagy az üzemirányítókat.
A pánikgombot bántalmazás vagy azzal való fenyegetés, utas rosszulléte, balesetveszély elhárítása, az utasok értékeinek és a vonat védelméért használhatják.
A tavaly nyár óta eddig 12 alkalommal használták a jegyvizsgálók.
A bevezetés óta szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor problémás utassal van dolga egy jegyellenőrnek, több támogató jelenlétében a konfliktusok hatékonyan csillapíthatók - írja még a MÁV.
A jegyvizsgálók elmondása alapján megesett, hogy
egyszerre öt utas lépett fel fenyegetően, azonban a pánikgomb használata után érkezett erősítés végül meggyőzte őket,
lehiggadtak, és mindannyian fizettek. Intézkedés alkalmával nem minden esetben együttműködők az utasok, és előfordult, hogy nyolc fenyegetőző utashoz kellett rendőrt hívni a következő állomáshoz. Több alkalommal rosszullét miatt hívtak mentőt utashoz a szolgálatban levő jegyvizsgálók az S.O.S. gomb segítségével.