Debrecen és Balmazújváros között pótlóbuszok járnak csütörtöktől decemberig

Debrecen, vonat, gázolás
Vágólapra másolva!
A Debrecen-Füzesabony vasútvonalon csütörtöktől várhatóan december 14-éig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok, Balmazújváros és a megyeszékhely között pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Vágólapra másolva!

A vonatok pótlóbuszos helyettesítésére a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztéséhez szükséges kavics- és kőszállítások miatt lesz szükség. A térség fejlesztésének köszönhetően - ott épül fel a BMW debreceni autógyára is - sok ezer új munkahely létesül - írta a MÁV.

A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz Macs állomás teljes vágánykapacitását igénybe veszi.

A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvartól mentesül a közúthálózat.

A munkálatokat régészeti feltárások előzték meg, amelyek sikeres lezárása után májustól megkezdődhet a szállítás.

Pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros között csütörtöktől decemberig. Fotó: Nagy Ádám

A tervezett munkák idején - a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében - a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest, a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre.

A Debrecenből Hortobágyra 13.55-kor és a Hortobágyról Debrecenbe 15 órakor induló vonat helyett a teljes útvonalon pótlóbusz viszi az utasokat,

a buszok Kónya megállóhelyen azonban nem állnak meg.

Kerekesszékes utazásra is lesz lehetőség, ehhez - az eddigi gyakorlatnak megfelelően - legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.

Macs állomáson naponta három tehervonatról fognak lerakodni, emiatt nincs lehetőség személyvonatok közlekedésére.

Forrás: Ildiko Fulop

Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közútihoz képest.

A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák 150 kilométerre vannak, onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvarra lenne szükség. Ezek a járművek együttesen öt tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének. Óriási terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára a forgalom az utak nagymértékű romlása és a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is valószínűleg növekedne.

A MÁV közleménye szerint az észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésének része az is, hogy az érintett 108-as vasútvonalat villamosítják. A beruházás teljes befejezése után

az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek majd igénybe Debrecen és Balmazújváros között.