Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. értékesítési igazgatója elmondta, hogy a kéthetes lezárásra kidolgozott menetrendben a vonatok a fővárosi pályaudvarok valamelyikére érkeznek, és onnan indulnak, mindenhol átszállást biztosítanak a BKK-val együttműködve.
A BKK a 37 és a 37/a villamosokon Sörgyár és Blaha Lujza tér között elfogadja az érvényes vasúti bérleteket, igazolványokat, ezeket a villamosokat és a 4-es metrót sűrűbben közlekedtetik.
A Keleti pályaudvar lezárása számításuk szerint két hét alatt 160 ezer jegyet váltó és további 11 ezer bérletes utast érint,
a jegyértékesítési rendszert a fogadó pályaudvarokon megerősítik,
a különböző vasúti internetes keresőkben – köztük az Elvira oldalon és a Vonatinfó mobilalkalmazásban, a www.mav.hu/keleti honlapon – a változást átvezették, ezért érdemes ezeket is használni a tájékozódáshoz – mondta a MÁV-Start igazgatója.
Loppert Dániel elmondta, hogy az utasok tájékoztatására 100 táblát és további 150 tájékoztatót helyeztek el vidéken és Budapesten.
A Keleti pályaudvar 2,1 milliárd forintba kerülő karbantartását a MÁV saját forrásból biztosítja.
Az utascsarnokban
A MÁV kommunikációs igazgatója elmondta, hogy mindezen fejlesztések célja, hogy a Keleti pályaudvaron
csökkenjen az üzemzavarok, meghibásodások száma, megelőzzék a sebességkorlátozások bevezetését, pontosabban közlekedjenek a vonatok.
Kormányos László elmondta, hogy 6 fővonalat és az ezekre csatlakozó számos mellékvonalat érint a Keleti lezárása, de hatással lesz a többi fővárosi pályaudvar forgalmára is.
A MÁV-Start igazgatója a főbb változások közül kiemelte, hogy a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon a gyorsvonatok Kőbánya-Kispestig közlekednek, a soproni és a szombathelyi IC-k és a railjetek a Déli pályaudvaron fordulnak, egyes nemzetközi vonatok pedig szintén a Déli pályaudvarról és a Kelenföldi állomásra érkeznek. A pécsi vonal IC-i Kelenföldről indulnak, és oda is érkeznek.
A Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon a Keleti karbantartásától függetlenül módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok a Rákos és Hatvan között végzett pályafelújítás miatt, az IC pótlóbuszok változatlanul Budapest Verseny utca és Hatvan között járnak, azonban az eddig a Keletibe közlekedő gyors és sebesvonatok helyett buszok viszik az utasokat a Budapest Stadion autóbusz-pályudvarról Hatvanig.
A Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonalon a szolnoki zónázó és a naponta közlekedő sülysápi vonatok Kelenföldig közlekednek, a munkanapokon járó sülysápi, nagykátai és szolnoki gyorsított személyvonatok Kőbánya-felső állomáson fordulnak, viszont a naponta reggel közlekedő szolnoki gyorsított és nagykátai személyvonatok Kelenföldig járnak. A békéscsabai IC-k és gyorsvonatok a Nyugatiba érkeznek majd.
A Budapest és Záhony között közlekedő sebesvonatok csak Szolnok és Záhony között járnak, Szolnokon át lehet szállni a Nyugati pályaudvar és Békéscsaba között járó távolsági vonatokra.
A MÁV-Start igazgatója kitért arra, hogy a Keleti pályaudvar bezárása alatt Piliscsaba és Pécel között kísérleti jelleggel a Budapest körvasúton is járnak majd a vonatok,
ezen a szakaszok Üröm és Rákoscsaba között Budapest-bérlettel is fel lehet szállni.
Kormányos László kiemelte, a Keleti pályaudvar bezárása alatt a Thököly útról megközelíthető nemzetközi pénztárban árulnak majd belföldi jegyeket is a nemzetközi vasúti jegyek mellett, egyben felhívta a figyelmet, hogy a vasúti jegyek az interneten és a Vonatinfó alkalmazáson is megvehetők.