A Fidesz mozgósított a leghatékonyabban a közösségi médiában

Vágólapra másolva!
Sokkal jobban mozgósított a Fidesz a közösségi médiában, mint az ellenzéki pártok, derült ki a Médianéző Központ által végzett kutatásból. A Médianéző a kampány utolsó szakaszát, a május 11. és 24. közötti időszakot vizsgálta, és a vizsgálat szempontja a pártok által Facebookon elért interakciók (kedvelések, megosztások, kommentek) száma volt. A Fidesz az összes párt összes interakciója közül 59 százalékot ért el. A kampány fő vesztesei a Jobbik és az MSZP voltak, akik mindössze 6-6 százalékot értek el ebben a versenyben, és előbbi naponta 67, utóbbi 10 támogatót veszített.
Vágólapra másolva!

A Médianéző Központ elemzésében kifejti, hogy a Facebook pedig olyan színtér, ahol a pártok mozgósító képessége és sikeressége tetten érhető. Ez azt jelenti, hogy pontosan mérhető és egymáshoz hasonlítható a bejegyzéseiken születő interakciók (kedvelések, megosztások, kommentek) alapján.

Az elemzés a fentebb már említett, május 11 és 24. közötti időszak vizsgálata alapján megállapítja, hogy

az ebben az időszakban összesen születő 1,1 millió interakció 59 százalékát, azaz 643 ezer reakciót a kormánypárt generálta a közösségi médiában.

Kiemelkedő kormánypárti mozgósítás Facebookon Forrás: Médianező.hu

Az elemzés megállapítja azt is, hogy a Facebookon történő mozgósításban az ellenzéki pártok közül a legjobban a Gyurcsány-párt, a Demokratikus Koalíció teljesített, amely a kampányhajrára nemcsak megőrizte, de még növelte is előnyét a többi ellenzéki párttal szemben (17 százalék, 182 ezer interakció).

Érdekesség, hogy a DK-hoz képest feleannyi interakciót kiváltva ugyan, de a Párbeszéd (8 százalék, 93 ezer) feljött a harmadik helyre, ami valójában nem a párt sikerességének, hanem a versenytársak kudarcának tudható be.

A magukat modern, fiatalos pártoknak előszeretettel bemutató Momentum (3 százalék, 35 ezer) és LMP (1 százalék, 7 ezer) továbbra is a lista legvégén kullog.

Visszaesett az MSZP és a Jobbik

A kampány két nagy vesztese egyértelműen az MSZP és a Jobbik – fejti ki az elemzés.

A korábbi vizsgálatok még stabil dobogós helyezést mutattak ki a szebb napokat látott egykori radikális pártnak, mára azonban arányaiban felére esett az általuk kiváltott reakciók száma a közösségi médiában, hiszen a korábban mért 14 százalékos részesedésük a kampány finisére mindössze 6 százalékra esett vissza.

Bár a szocialisták a korábbiakban sem bizonyultak hatékony Facebook-használónak, de ezen a választások véghajrájában sem sikerült változtatniuk, és a Jobbikhoz hasonló eredményt tudhatnak magukénak (6 százalék, 68 ezer). Ennél is beszédesebb azonban, hogy ez az a két párt, amelyek nemhogy növelték volna követőik számát, hanem folyamatosan iratkoznak le hivatalos Facebook-oldalaikról – állapítja meg az elemzés.

A Médianéző utóbbiról is mond számokat, és megállapítja, hogy a Jobbik átlagban naponta 67 felhasználót, míg az MSZP 10-et veszített a korábbi támogatóiból.