A munkatársakat fillérekért vegzálják, a magyar médiatulajdonos luxusvillát épített

Vágólapra másolva!
Zsugorodó eredmények, dilettáns vezetés - zavaros viszonyok a Central Médiában. Az Origo értesülései szerint példátlan helyzetbe került az egyik legnagyobb magyar médiacég. A romló üzleti teljesítmény, az egyetlen év alatt egyhatodára zsugorodott adózás előtti eredmény, az eladósodás – 12 milliárdos Unicredit-hitel - harapófogóba fogta Varga Zoltán cégét. Ráadásul a Varga által alaposan megszűrt, sokak szerint kontraszelektált cégvezetés néhány napja meglehetősen szokatlan lépésre szánta el magát. Megszondázták a dolgozókat, aminek meghökkentő vége lett. Nevüket elhallgató „centrálosokkal" erről beszélgettünk. Leginkább azt fájlalták, hogy miközben velük „néhány ezer forint miatt folyamatosan szórakoznak, mert a Zoli folyamatosan attól fél, hogy meglopják, addig ő luxusvillát építtetett magának". Varga Zoltán zavaros pénzügyeivel korábban egyébként részletesen foglalkoztunk az Origón.
Vágólapra másolva!

A médiaiparban mindig is „outsidernek" számító, ezért a körülményeket gyakran félreértő Varga Zoltán személy szerint járult hozzá, hogy egy különleges közvélemény-kutatás keretében tárják fel a cég belső bajait, az elfásulás, a csökkenő kreativitás, az ijesztően romló teljesítmény okait.

A kirúgástól tartó, ezért teljes inkognitót kérő munkatársak elmondták, hogy minden Central Média-alkalmazott kapott egy külső cégtől származó linket, amit meg is mutattak nekünk. Ez a link egy speciális „csetszobába" vezet, ahol a névtelenséget állítólag garantálva, egymással is vitatkozva, mindenki elmondhatta a Central Médiáról és a vezetőségről szóló véleményét. A lehetőséggel élve sokan őszintén kitálaltak.

Forrás: Nava

Az Origo úgy értesült, hogy a sok száz vélemény, szinte kivétel nélkül durván negatív színben tüntette fel a Varga-féle médiabirodalmat. A cégvezetést információink szerint valósággal kétségbe ejtette a munkatársakból kitörő keserűség. Olyannyira lesújtó kritikák fogalmazódtak meg, hogy a vezetőség körében állítólag még az is felmerült, utólag kellene beírni néhány pozitív véleményt, ne legyen annyira szomorú a kép, nehogy végül rájuk zúduljon Varga dühe.

Mindeközben nagyon sokan kimásolták, kifotózták a Central Médiát nem éppen jó színben feltüntető belső véleményeket, és a mai napig széles körben terjesztik azokat a közösségi médiában. Mindez a belső szolidaritás teljes széthullásáról tanúskodik.

Forrás: bacsmegye.hu/youtube

Az Origónak név nélkül nyilatkozó centrálos újságírók szerint a hozzászólások jelentős része amatőrnek, dilettánsnak, kapkodónak írta le a Varga-féle cégvezetést. A menedzsment egyik női tagja például sírógörccsel, teljes összeomlással reagált a személyét érintő, a teljes alkalmatlanságot szóvá tevő kritikákra. Legtöbben azt kifogásolták, hogy a cégtől az előző években, mondhatni elüldöztek minden szakembert, és éppen azokat, akik korábban létrehozták a valaha jól menedzselt, hatalmas profitot termelő céget. Helyükre kizárólag a Vargához való hűség alapján kerülhettek új, többnyire névtelen vezetők. A nyilatkozók szerint Varga Zoltán módszeresen szabadult meg mindenkitől, akihez nem fűzte valamiféle hűbéri viszony. Ez az „embervadászat" már régen megrontotta sokak hangulatát, megmérgezte a levegőt.

A belső közvélemény-kutatás most - ahogy mondani szokták - kinyitotta Pandora szelencéjét, kiömlött a sok keserűség. Több tucat Central Média-alkalmazott fogalmazott nagyon sarkosan a középszerű, a médiaiparban senkinek számító, kiskaliberű vezetőkkel kapcsolatban. Az egyik nyilatkozó szerint, szó szerinti idézet: „Ezt a céget szabályosan kiherélte a Gazda" (Varga Zoltán beceneve a bennfentesek körében). Többen fájlalták, hogy egyfajta hűbéresi viszony, a tulajdonoshoz való szolgai lojalitás lépett a szakmai hozzáértés helyébe. A Facebookon sokak által megosztott egyik hozzászólásban az olvasható: „A csókosok, a Varga-féle sógorok és komák cége lettünk. Szégyen, ami itt történik." Ráadásul a Varga által kinevezett, hozzá nem értő hűbéresek folyamatos belső harcot vívnak a nyomokban még megmaradt médiaszakemberek ellen, lépten-nyomon megkeserítve a hétköznapokat.

Forrás:centralmediacsoport.hu

Többen szóvá tették, és ez nyilvánvalóan a zsugorodó bevételekkel is összefügg, hogy gyakran ezer forintokon megy a huzakodás, egyfajta pitiáner megközelítés lett a jellemző. Mindez állítólag abból ered, hogy Varga az újgazdagokra jellemzően folyamatosan attól retteg, meglopják. Állítólag senki sem bízik meg senkiben, akár egy rendőrállamban, még az ellenőröket is ellenőrzik a tulajdonos belső köreihez tartozók.

A legelkeseredettebb Central-újságírók már a milliárdos Varga személyes vagyonával kapcsolatban is megfogalmaznak kemény megjegyzéseket. Szóvá teszik, hogy miközben a cégben filléreken megy a marakodás, a belső informatikai rendszer és az infrastruktúra elavult, egyre pecsétesebb a padlószőnyeg, addig az elvált, régi villáját a feleségének hátra hagyó tulajdonos azonnal fényűző, új luxusvillát építtetett magának. Ráadásul Budapest egyik legdrágább övezetében, a Svábhegyen, a Remete úton. A dolgozók egymás között legalább 2 milliárdra becsülik a meghökkentő fényűzéssel felszerelt, kisebb palotának is beillő épületet, amelynek fotója körbejár a Central Médiában.
Sokaknak nem tetszik az sem, hogy szerintük Varga már alig törődik a céggel, havonta legfeljebb egyszer-kétszer néz be, és akkor is folyamatosan elégedetlenkedik. Kedvenc szavajárása a nyilatkozó munkatársak szerint mostanában állítólag ez: „Na, most hogyan tovább?"