A nagykörúti villamosvonal érintett részein többségében 2010 előtt, de van ahol közel 20 éve végeztek utoljára nagyfelújítást, ezért idén nyáron
a korábbinál korszerűbb, könnyebben karbantartható vágányokra cserélik a nagy terhelésű járművek sűrű követése miatt elhasználódott sínpályát.
Ennek köszönhetően a jövőben szükséges beavatkozások gyorsabban elvégezhetők lesznek.
A felújítás miatt nem közlekednek a villamosok
a Corvin-negyed és a dél-budai végállomások között várhatóan június közepétől, valamint a Margit híd, budai hídfő és a Széll Kálmán tér között július első felétől a tanítási szünet végéig.
Az érintett szakaszokon a villamosok helyett alacsonypadlós, légkondicionált pótlóbuszok közlekednek majd, a járatok haladását buszsávok és további forgalomtechnikai intézkedések segítik.
A belváros kényelmesebb elérése érdekében
egész nyáron sűrűbben közlekedik a 2-es villamos és az M4-es metró.
A Margit körút érintett szakaszán utoljára 2000-ben végeztek a jelenlegihez hasonló volumenű felújítási munkát, azóta csak lokális beavatkozásokra került sor. Ezen a szakaszon nyáron több mint 800 méter hosszon építik át a villamosvágányt.
Dél-Budán, a most felújítás alá kerülő vonalszakaszon
utoljára 1996 és 2000 között, illetve egy-egy rövidebb szakaszon 2010 és 2013 között végeztek nagyobb rekonstrukciót,
most mintegy 1000 méteren cserélik a sínpályát, a kitérőket, továbbá a Petőfi hídon a dilatációs szerkezetet is.
A villamospótlás idejére életbe lépő ideiglenes forgalmi rendről a BKK hamarosan részletes tájékoztatást ad - áll a közleményben.