Solymos András hajómérnök volt csütörtökön az M1 aktuális csatorna vendége. Elmondta, hogy a Hableány hajó a kiemelés során komoly terhelésnek lesz kitéve, ezért akár ketté is törhet. 

A szakember azt mondta, kockázatot jelent, hogy nem lehet tudni, pontosan milyen sérülések vannak a hajótesten, emelés közben ugyanis bizonyos pontokon a hajótest hajlik, ha pedig éppen ilyen helyen sérült meg, könnyen eltörhet.

Komoly előkészületekre van szükség egy másik probléma miatt is, ugyanis amikor megemelik a hajótestet, a folyó a sodrás irányába is elkezdi nyomni – hangsúlyozta a szakértő. 

Ezzel a hajódaruval fogják kiemelni a Margit hídnál hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajótForrás: MTI/Molnár-Bernáth László

Solymos kitért arra is, hogy a 65 évvel ezelőtti balatoni hajóbaleset műszaki probléma miatt történt. A Pajtás hajót ugyanis átalakították, a faszerkezetű árnyékoló helyére fémet építettek, a teli ablakokat ökörszemablakokra cserélték, és kivették a hajó aljából a betont is. Ezek a változtatások a hajó súlypontját felfelé vitték, ezért amikor szűken, nagyobb tempóval kanyarodott, felborult – ismertette.