Palkovics: A fejlődési lehetőségek határtalanok az e-sportban

v4 future sports festival esport e-sport
V4 Future Sports Festival
Vágólapra másolva!
Idén másodszor rendezték meg a Hungexpón a V4 Future Sports Festival. A pénzdíjas e-sport bajnokság 300 ezer eurós összdíjazású játéka, a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) döntője előtt beszédet mondott Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter.
Vágólapra másolva!

Palkovics László szerint

az e-sport a legdinamikusabban fejlődő sportággá nőtte ki magát,

az 5G-s hálózatok megjelenésével pedig a lehetőségek határtalanok a további előrelépésre.

Az innovációs és technológiai miniszter ezt vasárnap késő délután, a Hungexpón megrendezett második V4 Future Sports Festival pénzdíjas e-sport bajnokság

300 ezer eurós összdíjazású játéka, a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) döntője előtt mondta el.

Palkovics a beszédében emlékeztetett arra, hogy az első e-sport versenyt 1972-ben szervezték meg a Stanford Egyetemen, a versenyszerű videojátékok világa, az e-sport népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen,

hiszen 2019-ben világviszonylatban 427 millióan követik az eseményeket, Magyarországon pedig 425 ezren foglalkoznak versenyszerűen videojátékokkal.

A miniszter elmondta, hogy az e-sport térnyerésének és jelentőségnek növekedését jelzi, hogy a nagy európai sportklubok is elkezdtek érdeklődni iránta, itthon pedig olyan ismert egyesületek rendelkeznek e-sport szakosztállyal,

mint a Honvéd, a DVTK, az UTE és az MTK,

az utóbbinak épül az e-sport arénája, de a debreceni stadionban is működik már e-sport központ.

V4 Future Sports Festival Forrás: V4 Future Sports Festival

Palkovics László kiemelte, hogy korunk forradalma a digitalizáció, amely mindent felforgat és átalakít, így ma még kiforratlan technológiák válnak szélesebb körben elterjedtté: az 5G, az IoT, a Big Data és a mesterséges intelligencia alapjaiban formál át teljes ágazatokat az ipartól kezdve a mezőgazdaságon át a közlekedésig.

- fogalmazott a miniszter, aki felidézte, hogy 2015-ben elkészült a Digitális Jólét Program, amelyet tavaly kibővített a kormány, és ebben már a digitális sportstratégia is szerepel.

A kabinet úgy határozott, hogy az e-sport ügye mellé áll.

A tárcavezető felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarország a 4G-s hálózatok lefedettségében a tizenegyedik, a letöltési sebességben pedig nyolcadik a világon.

Beszédét azzal zárta, hogy már elkészült az 5G stratégia szakmai tervezete, és az ötödik generációs mobilházatok elterjedése határtalan lehetőségeket nyit meg az e-sportban is.