Újabb Magyarországot szidó cikket írt a 444 dolgozója a New York Timesban, most magyarul

2019.11.03. 16:37

A bírálatok ellenére a 444 megismételte múlt héten bemutatott trükkjét: egyik munkatársuk ismét írt egy cikket a New York Timesnak (NYT), ami aztán úgy jelent meg a felületen, mintha azt az amerikai napilap írta volna. A különbség csupán annyi, hogy az írás ezúttal magyar nyelven is elérhető a NYT online felületén. A célpont azonban változatlan: ismét Budapestről próbálják meg Orbán Viktor kormányát külföldön befeketíteni. Soros blogja megint zárójelbe tette a sajtóetikai szabályokat, megint fittyet hányt a tájékoztatás alapelveire. 

A 444 semmit nem tanul, mert úgy néz ki, nem is akar tanulni. Mint ismert, a blog példátlan médiamanipulációt követett el a napokban: miután Benjamin Novak (magyar nevén: Novák Benjámin) nevű munkatársuk írt egy, a magyar kormány ellen irányuló cikket a New York Timesba, úgy szemlézték vissza, mintha az az amerikai napilap szellemi terméke lett volna, és az Egyesült Államokban is már Magyarországgal foglalkoznának. Miután a trükk kiderült, a 444 nemhogy bocsánatot kért volna, hanem helyette kicsit megijedt, majd ott folytatta a trükközést, ahol abbahagyta. Pedig sajtóetikailag finoman szólva sem volt helyénvaló a lépésük, arról nem is beszélve, hogy az írás szemmel láthatóan azzal a céllal született meg, hogy a magyar kormányhoz közel álló személyeket besározza.  

Természetesen a cikket a teljes ellenzéki propagandamédia átvette, úgy, hogy említést sem tettek arról, hogy az eredeti cikket a 444 alkalmazottja írta.

A kritikák ellenére az amerikai üzletember blogja vasárnap eljátszotta ugyanazt, mint egy hete, azzal a különbséggel, hogy az újabb mocskolódó cikk ezúttal magyar nyelven is megjelent a New York Times felületén.

A szerző ezúttal is - két társával egyetemben - Benjamin Novak (magyar nevén: Novák Benjámin), a célpont pedig ezúttal is a jobboldali kormányzat, így a forgatókönyv lényegében ugyanaz, mint korábban volt. A módszerek is teljesen megegyeznek: Sorosék ezúttal is olyan szóösszetételeket használtak, mint "a New York Timesban arról írnak", vagy "állapítja meg a cikk," azt sugallva, hogy az amerikai napilap komolyan érdeklődne Magyarország iránt.

Ebben semmi meglepő nincs, hiszen Novak édesapjával karöltve évek óta hergeli az amerikaiakat Orbán Viktor polgári kormánya ellen. A család egyébként erősen be van ágyazva a hazai-nemzetközi balliberális politikai elitbe, hiszen Novak apjának, Alhambrában (Kalifornia Államban) az Amerikai Magyar Baptista Gyülekezet lelkészeként az a legnagyobb problémája, hogy  

kevés állami támogatás érkezik Iványi Gábor el nem ismert egyházának bankszámlájára.

Mint ismert, az Országgyűlés által elfogadott, magyarországi egyházakról rendelkező törvény nem sorolja Iványi Gábor, evangélikus lelkész, volt SZDSZ-es országgyűlési képviselő felekezetét, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösséget (MET) az úgynevezett bevett egyházak közé, ami miatt a szervezet komoly állami pénzektől esik el. Az sem feltétlenül mellékes, hogy Iványi azzal a Donáth Lászlóval (evangélikus lelkész, volt MSZP-s parlamenti képviselő) ápol baráti kapcsolatot, aki a momentumos Donáth Anna édesapja.

Ferge Zsuzsa szociológus és Iványi Gábor lelkészForrás: MTI/Kovács Attila

Az pedig a bónusz, hogy Benjamin Novakot az a Stiller Ákos segítette a cikk összeállításában, aki korábban a hvg fotóriportere volt. 

Régi és jól bevált trükk ez a balliberális oldalon: a magyar fővárosban írnak valamit, amit aztán kapcsolati hálójukon keresztül megjelentetnek egy másik országban, azt sugallva, ott is érdeklődésre tart számot a téma. Ez a forgatókönyv számtalanszor megvalósult, persze mindig a konzervatív magyar kormány a célpont. A 444 most ezt a módszert próbálja meg csúcsra járatni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK